رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رویکرد دولت در عرصه حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی و تمدنی، جدی، همه جانبه و گسترده است.
کد خبر: ۶۷۴۹۳۲
دولت در حفظ میراث فرهنگی جدی است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی که در مجموعه سعد آباد برگزار شد افزود: مباحث مربوط به حفظ و حراست از مواریث فرهنگی کشور نباید به یک هفته و زمان خاص محدود شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی تبیین شده است، وظیفه سنگین و خطیری بر دوش سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از یک سو ظرفیت، بضاعت و رسالت فرهنگی دارد و از سوی دیگر در عرصه اقتصاد با ایجاد اشتغال و ارزآوری در حوزه گردشگری و صنایع دستی می تواند تاثیرگذار باشد، افزود: رسالت اصلی سازمان میراث فرهنگی، حفاظت و حراست از هویت تاریخی و تمدنی ایران است که عرصه ای گسترده تر از مرزهای کنونی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهوری به استان ایلام و سفر خود به شهرستان دره شهر گفت: با توجه به اقداماتی که در خصوص تعویق آبگیری سد سیمره انجام شد پیگیری امور مربوط به باستان شناسی و کاوش در این محوطه برای ما حائز اهمیت بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رویکرد دولت در عرصه حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی و تمدنی، جدی، همه جانبه و گسترده است، افزود: تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت های سه حوزه ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه کشور اندیشیده شده است.

در این مراسم جمعی از موزه داران و دست ندرکاران عرصه موزه داری مورد تقدیر قرار گرفتند.

29 اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها