پای صحبت‌های هادی عامل، گزارشگر پیشکسوت کشتی:

به لطف امام رضا‌(ع) از تصادف جان سالم به در بردم

مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران در حالی برگزار شد که با گاف‌هایی در محیط برگزاری مسابقات و نیز گزارش‌های تلویزیونی و رادیویی همراه بود؛ از جمله این‌که مسابقه‌ی یک قهرمان ملی ما به‌نام یک قهرمان دیگر گزارش شد!
کد خبر: ۶۷۴۵۲۷
گاف «هادی عامل» در جریان پخش مسابقات کشتی فرنگی

با توجه به برخی تغییرهای چندی پیش در وزن‌بندی مسابقه‌های کشتی، ستاد اجرایی مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی بارها در تابلوهای اعلام نتایج در سالن شهدای هفتم تیر محل برگزاری این مسابقات، وزن برخی رقابت‌ها را اشتباه درج می‌کردند. وزنی که بیشترین خطا در درج آن به‌ چشم می‌خورد، وزن 98 کیلوگرم بود که چند بار، وزن 96 کیلوگرم (وزن رایج در گذشته) درج شد. گزارشگران تلویزیونی و رادیویی نیز از این خطا در امان نبودند و وزن رقابت‌ها را از روی عادت، بارها به‌ اشتباه اعلام ‌کردند.

اما برجسته‌ترین گافی که در این مسابقه‌ها رخ داد، به مسابقه‌ی دو تیم ایران و فنلاند مربوط بود که تیم کشورمان با برتری در این مسابقه، به فینال راه می‌یافت. هادی عامل، گزارشگری که به‌ طور تخصصی به‌ عنوان گزارشگر مسابقه‌های کشتی شناخته می‌شود و همکارش، این رقابت‌ها را به‌ صورت یکی در میان گزارش می‌کردند. پس از برگزاری مسابقه‌ی وزن 80 کیلوگرم بین حبیب‌الله اخلاقی و الکساندر کازاکوویچ، که با برتری شش بر صفر اخلاقی به پایان رسید، نوبت عامل بود که مسابقه‌ی بین داود اخباری و آنتی هاکالا را در وزن 85 کیلوگرم گزارش کند. او که مسابقه‌ی قبل از مبارزه‌ی اخلاقی را هم گزارش کرده بود، احتمالا بدون در نظر گرفتن یک در میان گزارش کردن مسابقه‌ها، حدود نیمی از مبارزه‌ی داوود اخباری و حریفش را به‌ نام حبیب‌الله اخلاقی گزارش کرد!

در واقع تا ثانیه‌هایی مانده به پایان وقت اول این مبارزه، در حالی‌ که داود اخباری روی تشک، کشتی می‌گرفت، گزارشگر تلویزیون، نه‌ تنها او را حبیب‌الله اخلاقی معرفی می‌کرد، بلکه اطلاعات شناسنامه‌ای و شخصی مربوط به سابقه فعالیت او را به مخاطبان ارایه می‌کرد. جالب‌تر این‌که وقتی بارها مبارز ایرانی را دلاوری از خطه‌ی اندیمشک معرفی کرده بود، به‌ محض اطلاع از گاف خود، هنگام اصلاح، مجددا دچار خطا شد و داوود اخباری را کشتی‌گیر اهل شهر ری معرفی کرد که چند لحظه بعد باز مجبور شد اطلاعات ارایه شده را اصلاح و او را کشتی‌گیر اهل شهریار معرفی کند.

گزارشگر مسابقات که کاملا مشخص بود تحت تاثیر این خطا قرار گرفته است، با عذرخواهی از بینندگان و شنوندگان، علت را غلبه‌ی هیجان مسابقه‌ها بر گزارشگران توصیف کرد. اما از این لحظه به بعد، آن‌چه تا پایان این مبارزه به شکل آزاردهنده‌ای از کلام او شنیده می‌شد، تکرار بی‌سابقه‌ی ترکیب: «داوود اخباری از شهریار تهران» بود که بارها و بارها تا پایان مسابقه آن‌ را تکرار کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی هشت بر صفر مقابل فنلاند در نهایت به فینال جام جهانی کشتی فرنگی صعود کرد تا حریف روسیه شود و در پایان هم با غلبه‌ی 6 بر 2 بر این تیم، قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها