تکذیب خبر بازی حامد بهداد در نقش شهید جهان آرا

همراه با «کیمیا» از خرمشهر تا بوستان ولایت

تصویربرداری سریال «کیمیا» که شش ماه پیش در خرمشهر آغاز شده بوده، از نیمه اردیبهشت در پارک ولایت در تهران ادامه دارد.
کد خبر: ۶۷۴۲۶۱
همراه با «کیمیا» از خرمشهر تا بوستان ولایت

این سریال که براساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی‌نیا به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار برای پخش از شبکه دو ساخته می‌شود، درباره زنی به نام کیمیاست که زندگی‌اش در سه دوره روایت می‌شود. بخش‌هایی از این سریال زندگی کیمیا در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که اتفاقات آن در جنوب کشور و در خرمشهر رخ می‌دهد. به گفته محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال کیمیا در این بخش از سریال به مقاومت مردم خرمشهر و دلاوری‌های فرماندهان اشاره می‌شود.

این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

/Media/Image/1392/09/17/635220595045545957.jpg

بازگشت به تهران

تهیه‌‌کننده کیمیا درباره آخرین سکانس‌های سریال در جنوب کشور و خرمشهر توضیح داد: حامد بهداد یک هفته مقابل دوربین سریال بازی کرد. برخلاف اخبار منتشر شده، این بازیگر نقش شهید جهان‌آرا را بازی نکرده؛ بلکه ایفای نقش یکی از فرماندهان دفاع مقدس را در سریال کیمیا به‌عهده دارد.

به گفته شفیعی، در بخشی از سریال به مقاومت مردم خرمشهر در مقابل تجاوزگران بعثی نیز پرداخته می‌شود. این تهیه‌کننده ادامه داد: نیمه اردیبهشت به تهران بازگشتیم و بعد از بازگشت، تصویربرداری سریال در پارک ولایت ادامه دارد. اکنون مشغول تصویربرداری در دکورهای ساخته شده در بوستان ولایت هستیم و بعد از آن دیگر بخش‌های باقیمانده از مراحل یک و 2 را تصویربرداری خواهیم کرد.وی خبر داد که بزودی چند بازیگر جدید نیز به جمع بازیگران این سریال خواهند پیوست. براساس توضیحات این تهیه‌کننده، نیکی کریمی یکی دیگر از بازیگران این سریال است که هنوز بازی او آغاز نشده است. این بازیگر نقش محبوبه را در سریال کیمیا به‌عهده دارد.

شفیعی توضیح داد: سکانس‌های مربوط به جنوب و خرمشهر در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی تقریبا به صورت کامل تصویربرداری شده است. بزودی اتفاقات مربوط به تهــران زمان انقلاب و جنگ را تصویربرداری می‌کنیم و در پایان بخشی از سریال را که در زمان کنونی رخ می‌دهد، به تصویر خواهیم کشید.

این تهیه‌کننده درباره روند تولید سریال کیمیا گفت: از آنجا که بازسازی دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در خرمشهر، سخت‌ترین بخش کار ما محسوب می‌شد و زمان زیادی نیاز داشت، با تمام شدن این بخش می‌توان گفت 40 درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است.

کیمیا، سال آینده در شبکه 2

محمدرضا شفیعی و جواد افشار سال گذشته نیز در مقام تهیه‌کننده و کارگردان سریال‌ مادرانه را تولید کردند که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. سریال مادرانه در حالی به نمایش درآمد که بخشی از تولید آن همچنان ادامه داشت و همزمان با نمایش سریال، بخش‌های نهایی آن ساخته می‌شد. شفیعی درباره تکرار این تجربه در سریال کیمیا گفت: تصویربرداری مراحل اول و دوم سریال قطعا تا پایان سال طول می‌کشد و تا آن زمان امکان پخش وجود ندارد، چون مراحل اول و دوم هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ مکانی به گونه‌ای تصویربرداری شده که نمی‌توان آنها را کنار هم گذاشت و چند بخش از سریال را آماده پخش کرد.

تهیه‌کننده کیمیا تاکید کرد: تصویربرداری این سریال حداقل بیش از یک سال دیگر زمان نیاز دارد، اما با تکمیل مراحل اول و دوم سریال، امکان پخش همزمان با تولید وجود خواهد داشت.

سریال کیمیا با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به سفارش گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو در حال تولید است. این سریال نشان می‌دهد که چگونه در گذر فصل‌ها و سال‌ها و در التهاب حوادث و بحران‌ها، نسل‌ها و شخصیت‌ها شکل می‌گیرند. به گفته شفیعی، تحولات جامعه باعث می‌شود کیمیا در مقابل پدرش بایستد. او پرسشگر و معترض است و پدری دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است، اما سیر حوادث باعث می‌شود کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده بر‌آید و تبدیل به زنی مقاوم و استوار ‌شود.

در این سریال، مهراوه شریفی‌نیا نقش کیمیا را بازی می‌کند و بعد از سال‌ها بار دیگر این بازیگر در کنار مادرش آزیتا حاجیان در نقش یک مادر و دختر ظاهر می‌شوند. آنها سال‌ها پیش در فیلم دزد عروسک‌ها نقش مادر و دختر را بازی کردند. از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به نیکی کریمی، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، آرش مجیدی، سیدمهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کورش زارعی، شهین تسلیمی، آشا محرابی، سودابه بیضایی و فریبا طالبی اشاره کرد. (روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها