در پی اقدام فرمانداری بروجرود در حذف برنامه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ،یک سایت خبری ادعا کرد: رییس جمهور دستور برکناری وی ، خطاب به وزیر کشور را صادر است.
کد خبر: ۶۷۴۰۱۷
ماجرای یک سخنرانی  و عزل فرماندار

سایت «انتخاب» مدعی شد ؛ پس از آنکه برخی جریان های افراطی بدون هیچ گونه تجمع و بیانیه و تنها با با ارسال چند پیغام خصوصی به فرماندار بروجرد، مانع سخنرانی نوه امام (ره) در همایش تبیین جایگاه علمی امام خمینی(ره) در شهرستان بروجرد شدند ، رییس جمهور ضمن آنکه خواستار عزل فرماندار این شهر شده ، دستور پیگیری دقیق این ماجرای تاسفبار را صادر کرده است.

از سوی دیگر، شنیده شده سید حسن خمینی پس از اطلاع از چنین واکنشی از سوی دولت، با ارسال پیغامی به رییس جمهور و وزیر کشور، مخالفت صریح خود را با عزل فرماندار بروجرد اعلام کرده است.

با این حال خبرگزاری فارس گزارش داد: نمایندگان بروجرد در مجلس شورای اسلامی از برکناری فرماندار این شهر و توبیخ استاندار لرستان به دستور رئیس‌جمهور در پی لغو سخنرانی نوه حضرت امام(ره) در این شهر اظهار بی‌اطلاعی کردند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد از عدم تایید این خبر توسط مراجع رسمی خبر داد و بهرام بیرام وند دیگر نماینده این شهر نیز تصریح کرد: من تاکنون چنین خبری را نشنیده ام و نمی توان آن را تایید کنم.

النصره:‌با شمشیر علی(ع) ‌داعش را نابود می‌کنیم!

یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جبهه النصره» طی سخنانی با توصیف گروه «داعش»‌ به «خوارج» عصر، تاکید کرد که این خوارج را با شمشیر علی(ع) از روی زمین محو خواهیم کرد.

به گزارش فارس ،«ابو ماریا القحطانی» که سرکرده شرعی جبهه النصره و فرمانده جبهه شرقی آن به شمار می‌آید، در ادامه اظهارات عجیب خود گفت: باید آنها (داعش) را از روی زمین محو کنیم و هم اکنون ما موظف هستیم تا راه جهاد را در سرزمین شام با ریشه کن کردن این بیماری خبیث و پاکسازی بلاد شام از آن ادامه دهیم.

این سرکرده برجسته گروه تروریستی تکفیری النصره ادامه داد: ما (جبهه النصره) پس از بررسی و پژوهش در شرع خدا دریافتیم که تنها درمان برای از بین بردن این گروه «شمشیر علی»[ع] که آن را به دستور پیامبر (ص) علیه خوارج عصر و دوره خود از نیام کشید.

ابو ماریا القحطانی، وهابی تکفیری سعودی تبار که اینگونه به حقانیت «امیر مومنان علی ابن ابی طالب» (ع) و شمشیرش اعتراف می‌کند، در سخنان خود از تمام گروه‌های مسلح فعال در سوریه خواست پیش از مبارزه با ارتش و نظام سوریه به مبارزه با داعش بپردازند، چون این گروه که همچون «خنجری زهر آلود» است، تا سقوط نکند، نمی‌توان به سقوط نظام سوریه امید داشت و امکان آن فراهم نخواهد شد.

شاید بتوان گفت که این اولین واکنش جبهه النصره به اقدام گروه تروریستی داعش در انتشار تصویر «ابو محمد الجولانی»، سرکرده «جبهه النصره» باشد.

داعش روز پنج‌شنبه اقدام به انتشار تصویری از «ابو محمد الجولانی»، سرکرده «جبهه النصره» در کنار راننده‌اش «ابو اسماء السوری» کرده بود.

این اقدام داعش به این معناست که این گروه «ابو محمد الجولانی» را به برگه سوخته‌ای مبدل می‌کند که باید بر آن غلبه کرد و از این پس در تیررس دشمنانش چه در میان مخالفانش و چه در میان ارتش سوریه قرار دارد.

دلیل دعوت سعودالفیصل از ظریف

برخی کارشناسان دعوت عربستان از وزیر خارجه ایران را حاکی از پیش‌بینی این کشور نسبت به توافق هسته‌ای ایران و غرب تلقی می‌کنند.

به گزارش نشنال اینترست؛ سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان از همتای ایرانی خود برای سفر به عربستان به صورت رسمی دعوت کرد. این دعوت پیشرفتی قابل توجه در روابط میان دو کشور به شمار می‌رود و پس از سفر محمد جواد ظریف به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است. بهبود روابط میان ایران و عربستان برای کشورهای منطقه مناسب بوده ، ثبات در خلیج فارس را به همراه داشته و برای منافع آمریکا در منطقه نیز مناسب به شمار می‌رود.

این مساله با استقبال آمریکا نیز مواجه شده است و تا اندازه‌ای درپی پیش‌بینی توافق هسته‌ای میان ایران و غرب صورت گرفته است. کارشناس مرکز تحقیقات خلیج فارس معتقد است عربستان بدون اطمینان از همکاری ایران با این کشور در مسائلی که از اهمیت زیادی برای ریاض برخوردار است -مانند انتخابات لبنان- دست به این اقدام نمی‌زد.

گزارشی بی بی سی از مذاکرات هسته ای وین

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی درباره روند مذاکرات هسته ای در وین گفت:رایزنی ها برای تهیه پیش نویس یک توافق جامع بین ایران و شش قدرت جهانی با هدف پایان دادن به بحران هسته ای ایران در وین ادامه دارد.

گزارشگر بی بی سی می گوید: به گفته مایکل من سخنگوی کاترین اشتون مذاکرات مفید بوده است، اگر چه کلمه خیلی دلگرم کننده ای نیست اما دلسرد کننده هم نیست مشکلات زیاد وجود دارد که هیچ کدام از مسایل هنوز حل نشدند اما به هر حال کاربرای رسیدن به یک توافق جامع ادامه دارد.

قرار بود که ایران به یکسری از سئوال های آژانس پاسخ بدهد که اغلب این سئوال ها را جواب داده است اما سئوال آخر در مورد استفاده احتمالی ایران از چاشنی های ایمنی خیلی دقیق است که ظاهرا آژانس این پاسخ را کافی ندانسته است سئوال های بیتشر مطرح کرده است. به هر حال باید منتظرماند تا ماه آینده گزارش مدیر کل آژانس به شورای حکام بیرون بیاید و معلوم بشود که تا چه حد ایران توانسته است آژانس در این مورد قانع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها