ایران موشک می خواهد چکار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با یک روزنامه ژاپنی ادعاهایی را درباره ایران مطرح کرد و گفت: ایران می‌گوید که برنامه ی هسته ای را برای مقاصد صلح آمیز می خواهد، پس این موشک ها برای چیست؟
کد خبر: ۶۷۳۴۵۰
ایران موشک می خواهد چکار

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه ژاپنی «ماینیچی شیمبون» درباره موضوعات مختلفی از جمله برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی ایران ، دستیابی کره شمالی به فناوری موشکی ، گفتگوهای صلح در خاورمیانه ، همکاری اسرائیل با ژاپن و همکاری امنیتی اسرائیل و ژاپن گفتگو کرد.

وی گفت: ایران در جریان مذاکرات فعلی به دنبال برداشته شدن تحریم ها و حفظ توانایی های خود هستند. اگر چنین اتفاقی بیافتد نتیجه بدی خواهد داشت .

بنیامین نتانیاهو در ادامه ادعا کرد کره شمالی و ایران در مورد فناوری موشکی به یکدیگر کمک می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد من معتقدم که یورو سه بعلاوه ی سه یا همان 1+5 باید اصرار کنند که ایران تولید موشک‌های بالستیک را متوقف کند، ضمن آنکه این کشور باید ظرفیت هسته‌ای نظامی خود را برچیند. چرا آنها موشک‌های بالستیک می‌خواهند؟

زورآزمایی هسته ای در وین

خبرگزاری آسوشیتدپرس و روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارش های جداگانه ای مذاکرات هسته ای ایران و1+5 در وین را به زورآزمایی تشبیه و پیش بینی کردند که احتمالا هیئت های مذاکره کننده برنامه هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک نتوانند در مهلت از پیش برنامه ریزی شده به توافق نهایی دست پیدا کنند و مدت زمان مقرر نیاز به تمدید داشته باشند.

آسوشیتدپرس و لس آنجلس تایمز در گزارش خود از قول گری سیمور مشاور پیشین اوباما گزارش دادند که انتظار نمی رود که تا نیمه ماه ژوییه یعنی مهلت مقرر توافق نهایی انجام شود و اما پیشرفت ها در این زمینه شاید آنچنان چشمگیر باشد که هم کنگره و هم تندروها در ایران متقاعد شوند که مذاکره شش ماه دیگر ادامه یابد امری که در توافق مقدماتی ژنو هم پیش بینی شده است.

گری سیمور از سال 2009 تا سال 2013 مشاور رییس جمهوری امریکا در برنامه منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی بود . سیمور می گوید به باور او گفتگوها به پس از نیمه ماه ژوییه کشیده می شود و ایران و آژانس در این مدت به زورآزمایی ادامه خواهند داد.

رابرت آینهون دیگر مشاور پیشین اوباما که در مرکز بروکینگز کار می کند به لس آنجلس تایمز گفته است که توافقی در کار نخواهد بود

راهبرد «دلواپس‌ها» غلط است

عباس سلیمی نمین گفتگویی با سایت «فردا» در ارزیابی برگزاری همایش هایی با عنوان دلوا‍‍‍پسیم گفت: نفس نگران بودن آحاد جامعه نسبت به سرنوشت و آینده کشور یک امر پسندیده است و داشتن نگرانی نشان می دهد که مردم درارتباط با مسائل خود دارای حساسیت هستند. اگر هم جز این باشد ما باید ناخرسند می شدیم. این دغدغه ها نباید از سوی دولتمردان تخطئه شود.

وی افزود: اما اینکه بعضی از این نیروهای دغدغه مند و دلواپس تحلیلشان از شرایط موجود درست است یا خیر، این جای تامل است. به نظر من برخی از این همایش ها برگزار شده خود پمپاژ کننده نگرانی های جدید بود. بعضا کسانی که می خواهند به این نگرانی ها جهت دهند تندروی هایی دارند و تحلیل های غلط و جناحی باعث می شود نگرانی های عمومی جامعه به شکل مطلوب بیان نشود.

عباس سلیمی تاکید کرد: دولت باید به جای ایستادگی مقابل منتقدین با آنها گفتگو کند و حرف های آنان را بشنود. دولت با امکاناتی که دارد می تواند در مقابل مسائل مطرح شده از سوی منتقدین پاسخگو باشد. به جای اینکه حرف منتقدین را غلط خطاب کنند به آنها پاسخ دهند. چراکه پاسخگویی دولت هم سبب احترام متقابل می شود و هم همه جانبه نگری را افزایش می دهد.

دعوت عربستان از ظریف کار آمریکاست

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به اینکه دعوت عربستان از ظریف کار آمریکاست نوشت: عربستان سعودی وزیر خارجه ایران را به ریاض دعوت کرده است که در صورت تحقق آن، نخستین دیدار مقامات ارشد دو کشور از زمان شروع آشوب ها در کشورهای عربی به حساب می آید.

این روزنامه تصریح کرد:آمریکا در ماه های اخیر در تلاش برای متقاعد کردن ریاض برای توافق با ایران بوده است.

چاک هیگل وزیر دفاع امریکا اواخر به ریاض سفر خواهد کرد تا زمینه ی آشتی بین ایران و عربستان را فراهم کند که با سخنان روحانی در مورد بهبود روابط کلید خورد.

دعوت سعودی ها از ظریف نشانه ی روشنی است که تعدادی از بحران های خاورمیانه آهسته آهسته از طریق توافق دوجانبه در حال فروکش کردن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
موشك بالستیك میخوایم چی كار؟

ولله ما فقط منتظریم دستور صادر بشه تا چندتاشونو به صورت زمین به زمین؛ با پست Express بفرستیم تو شهرتون كه سوالت بی جواب نمونه.


مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
شما كه امریكا و اروپا حامیت هستند بمب اتمی برای چه میخواهید؟ چرا جان اف مندی كه مخالف اتمی شدن شماتوسط فرانسه بود ترور كردید.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
این آقای نتانیو ظاهرا اطلاعات كمی دارد . آقای محترم ما موشكها را برای مقابله با خطرات شما و آمریكائیها لازم داریم . مگر هر روز تهدید نمی كنی مرد حسابی ؟!

نیازمندی ها