سه دستاورد جدید سازمان انرژی اتمی امروز با حضور حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در محل سازمان انرژی اتمی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۴۸۱
بهره‌برداری از 3 دستاورد جدید هسته ای

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این مراسم حضور دارند.

جلسه روحانی با برخی چهره‌های اصولگرا

فارس گزارش داد: رییس‌جمهور پنجشنبه شب با برخی اصولگرایان پیرامون مسائل روز و موضوعات اقتصادی جامعه دیدار و گفت‌وگو کرد.عبدالرضا مصری، عضو هیات رئیسه مجلس و از اعضای حاضر در این جلسه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این جلسه پنجشنبه در کاخ سعدآباد برگزار شد.

یک عضو دیگر حاضر در جلسه اصولگرایان با روحانی با بیان این‌که در این نشست بحث‌های روز مورد بررسی قرار گرفت، تصریح‌کرد: در این جلسه همچنین درباره مسائل اقتصادی جامعه بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا دعوت گزینشی از اصولگرایان صورت گرفته است، افزود:‌ این را باید از کسانی که از افراد دعوت کرده‌اند پرسید، اما به تعداد صندلی‌ها از افراد دعوت شده بود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه برخی از اعضای هیات‌ رییسه مجلس و برخی دیگر از چهره‌های اصولگرا حضور داشتند.

باهنر: لاریجانی تنها نامزد ریاست مجلس است

اوایل خرداد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شاهد برگزاری انتخاباتی داخلی برای تعیین رئیس و اعضای هیات‌رئیسه مجلس برای یک سال دیگر هستند و این روزها با نزدیک شدن به زمان این انتخابات شاهد اظهارنظرهای فعالان سیاسی در این زمینه هستیم.

در همین زمینه دیروز محمدرضا باهنر که هم‌اکنون نایب رییس دوم مجلس است به مهر گفت: تا امروز تنها نامزد انتخابات ریاست مجلس، آقای علی لاریجانی است و تنها نامزد‌های نایب رییسی نیز بنده و آقای ابوترابی هستیم.

وی گفت: در ترکیب هیات‌رییسه مجلس در سال سوم مجلس نهم تحول چندانی ایجاد نخواهد شد.

حدادعادل: دلواپس دلواپسی‌ها نباشید

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به همایشی که هفته قبل با عنوان دلواپسیم برگزار شد، اظهار کرد: به نظرم باید از این موضوع استقبال کنیم، البته نباید بی‌انصافی کرد و حرف غلطی زد، اما نفس این‌که مردم بگویند ما دلواپس هستیم چیز بدی نیست و من تعجب می‌کنم که چرا برخی از روزنامه‌ها این‌قدر از دلواپس بودن دیگران،‌ دلواپس شدند.

در همین حال دست‌اندرکاران تولید مستند من روحانی هستم که در روزهای گذشته با واکنش‌های زیادی روبه‌رو بوده است، دیروز در خبرگزاری تسنیم، نشست خبری برگزار کردند.

دلیل عارف برای نپذیرفتن ریاست دانشگاه تهران

محمدرضا عارف، در پاسخ به پرسشی درباره علت نپذیرفتن ریاست دانشگاه تهران گفت: برای بنده ریاست دانشگاه از هر چیز دیگری باقداست‌تر است و حتی وزیر علوم لطف به بنده داشت و گفته بود اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم تمام انتخابات و تشکیل شورا برای انتخاب رئیس را کنار می‌زند.

به گزارش تسنیم، وی که ریاست بنیاد امور ایرانیان را بر عهده دارد افزود: اما بنده با دوستان شرط کردم، اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم دیگر بنیاد امید ایرانیان و فعالیت‌‌های سیاسی و اجتماعی را کنار می‌گذارم که دوستان مخالفت کردند.

رییس بنیاد امید ایرانیان درباره علت همکاری نکردن با دولت یازدهم گفت: ما خواستیم که سرمایه اجتماعی به‌وجود آمده را حفظ و تجربه سال ۷۶ را تکرار نکنیم که بعد از انتخابات آن سال همه به دولت رفتیم و درگیر کارهای اجرایی شده و از حفظ سرمایه اجتماعی به وجود آمده غافل شدیم، حتی بنده با پذیرفتن ریاست دانشگاه‌های مختلفی که به آقای توفیقی پیشنهاد می‌شد، مخالفت کردم.

یادداشت موسویان با محوریت فتوای رهبر معظم انقلاب

حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب در سطح جهان را راهی برای کاهش تسلیحات هسته‌ای در سطح جهان می‌داند.

به گزارش خبر آنلاین، وی در یادداشتی که برای الشرق‌الاوسط نوشته است با یاد آوری توافق مقدماتی ایران و غرب بر سر مساله هسته‌ای نوشت: موضع ایران در مورد منع سلاح‌های هسته‌ای و دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی با فتوای آیت‌الله خامنه‌ای نیز تقویت شده است.

موسویان در ادامه این یادداشت به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد اشاره کرده و نوشت: این فتوا که ریشه در باورهای قوی اسلامی دارد، می‌تواند نقش موثری بسیار فراتر از حل بحران هسته‌ای ایران ایفا کند.

تجمع مقابل مجلس لغو شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با اشاره به لغو مراسمی که قرار بود امروز در مقابل مجلس برگزار شود، گفت: نشست خبری با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه شریف برگزار می‌شود تا دانشجویان درباره فعالیت‌های هسته‌ای به اعلام مواضع خود بپردازند.

امیرحسین کریمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو افزود: درخواستی برای مجوز تجمع جلوی مجلس به استانداری تهران ارسال کردیم؛ این درخواست از سوی سه تشکل دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی به استانداری تهران ارسال شد. اما روز شنبه‌(دیروز) متوجه شدیم که استانداری تهران درخواست تجمع را صادر نکرده است، به همین دلیل نیز تجمع ما لغو شد.

ظاهرا استانداری، کمبود وقت برای هماهنگی را دلیل ندادن مجوز به این تجمع اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها