روابط تهران و مسکو فراتر از مناسبات دو همسایه است

ایران و روسیه؛ دیپلماسی احتیاط

معاون امور بانکی وزارت دارایی روسیه این درخواست را با سفیر کشورمان مطرح کرده است

روسیه به دنبال بهره‌مندی از تجارب ایران در مقابله با تحریم‌ها

معاون امور بانکی وزارت دارایی روسیه در دیدار با سفیر ایران در مسکو خواستار بهره‌مندی کشورش از تجربیات ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها شد و بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۲۳۹۴

به گزارش بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در دیدار مهدی سنایی، سفیر کشورمان و آلکسی ولادیمیروویچ مایی سیوف، معاون امور بانکی وزارت دارایی فدراسیون روسیه بر ضرورت گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه امور بانکی و بیمه و هماهنگی هرچه بیشتر برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران تاکید شد.طرفین در این دیدار، ضمن اشاره به ضرورت تقویت مناسبات بانکی دو کشور، پیشنهاد کردند به منظور تسهیل در مبادلات تجاری و افزایش سطح این مبادلات، موسسه‌های مالی مشترکی در این زمینه ایجاد شود.

سنایی با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شهریور ماه در تهران، بر ضرورت بررسی هرچه سریع‌تر متون پیشنهادی ارائه شده از سوی طرف ایرانی درخصوص دو یادداشت تفاهم همکاری‌های بیمه‌ای و بورسی تاکید کرد.

معاون امور بانکی وزارت دارایی فدراسیون روسیه نیز با اشاره به تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران و روسیه، خواستار بهره‌مندی از تجربیات ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها شد و بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد. وی قول مساعد داد که متون پیشنهادی طرف ایرانی در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و در موعد مقرر به نشست کمیسیون مشترک ارائه شود.

به دنبال حوادث اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه تصویب کرده‌اند. این تحریم‌ها افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، بخش دفاعی، فنی و شرکت‌های انرژی روسیه را هدف قرار داده‌اند. تونی بلینکن، معاون مشاور رئیس‌جمهور آمریکا گفته افراد و شرکت‌های اقتصادی و نظامی که به عقیده واشنگتن به رئیس‌جمهور روسیه بسیار نزدیک هستند، جزو موارد تحریمی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها