پاسخ به سخنان معاون اول‌رئیس جمهور

ارز پتروشیمی‌ در صرافی‌ها عرضه می شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: عرضه ارز را در بازار افزایش دادیم و با وارد کردن ارز صادرات پتروشیمی و همچنین کاهش تقاضای بازار به سمت تعادل حرکت کرده ایم. سخنگوی دولت درباره تامین ارز خودروسازان هم گفت : تامین تقاضای آنان را به بانک مرکزی واگذار کرده ایم.
کد خبر: ۶۷۱۶۷۱
تعادل به بازار ارز بر می گردد

محمدباقر نوبخت در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: برای آنکه مردم در مقابل بی تعادلی بازار بی دفاع نباشند ،همواره در مواردی که نیاز باشد دولت دخالت خواهد کرد.

نوبخت در توضیح پر ریسک بودن بازار ارز گفت : زمانی قیمت ارز دلاربیش از 4 هزار تومان بود و با دخالت و تعادل بخشی دولت دیدیم که قیمت آن به زیر 3 هزار تومان آمد و تلاش ما حرکت به سمت یکسان کردن نرخ ارز با همان قیمت مبادله ای 2650 تومان است و تردیدی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هیچ رابطه معناداری بین نرخ سود بانکی و قیمت ارز وجود ندارد افزود : از منابع ارزی برای تامین تقاضای بنگاه های اقتصادی استفاده خواهیم کرد .

سخنگوی دولت گفت : مردم بدون تردید و با توجه به دقت و هوشمندی که دارند می دانند که بازار ارز پرریسک است و بهتر است برای سرمایه گذاری به بازارهای دیگری مانند بازار سرمایه توجه کنند.

وی در ادامه به موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی اشاره کرد و گف: در مرحله ثبت نام 2 میلیون و 480 هزار نفر اعلام انصراف کردند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود : از این مرحله انصرف 1200 میلیارد تومان پول به دست آمد که جا دارد از مردم تقدیر شود.

وی گفت : این در حالی است که برخی از منابع یارانه ها در سبد درآمدی خانواده به صورت ماهانه بهره مند بودند و استفاده و زندگی خود را اداره می کردند.

نوبخت گفت : برای عده ای هم این پول در هزینه های زندگی تاثیر چندانی نداشت و جا دارد از هر دو دسته تشکر کنیم چرا که تشخیص دریافت یا دریافت نکردن یارانه به عهده خود مردم است .

وی با اشاره به برخی گمانه زنی ها و تفسیرهای نادرست برخی سایت ها و افراد در خصوص انصراف یارانه ها گفت : برخی صداها در رسانه های محدود و با گرایش سیاسی خاص تبلیغ می شد و در پی تلقین این احساس به مردم بودند که منابع به دست آمده ناشی از انصراف یارانه ها خرج جشن های شاهانه می شود.

وی افزود : آنها جشن میلاد حضرت فاطمه (س) را ابتدا به عنوان یک جشن شاهانه مطرح و بزرگ جلوه دادند و بعد موضوع را به انصراف افراد از یارانه ربط می دادند .

نوبخت گفت : ضمن احترام به کسانی که در خصوص دریافت یارانه نقدی اعلام نیاز کردند یا انصراف دادند ، همه بدانند این منابع در توسعه خدمات عمومی به مردم مصرف خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: امسال که دوره رونق اقتصادی پس از دو سال رکود خواهد بود شاهد افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها