عضو انجمن لوازم خانگی ایران با بیان این که 80 درصد اجاق گازهای خارجی موجود در بازار تقلبی است و در ساخت آن از قطعات اصلی استفاده نمی‌شود، گفت: از 15 برند مشهور اجاق گازهای خارجی موجود در بازار کشور، فقط سه برند آن اصلی است و بقیه تولیدات تقلبی چین بوده یا به صورت زیر پله‌ای و با برند شرکت‌های مطرح جهان ساخته و توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۴۳۸
مراقب باشید 80 درصد اجاق گازهای خارجی بازار تقلبی است!

نوید ایزدپناه تاکید کرد: این محصولات یا گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند یا گارانتی تقلبی آن از طرف فروشگاه‌ها برای خریداران صادر می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون استاندارد، محصولات خارجی در کشور مشمول استاندارد اجباری نبوده و همین ضعف قانونی باعث شده سوءاستفاده‌کنندگان به تولید زیر پله‌ای محصولات تقلبی با برند شرکت‌های مطرح جهانی اقدام و به این ترتیب از قانون استاندارد اجباری فرار کنند یا واردکنندگان غیرقانونی، محصولات تقلبی چینی را بدون اخذ استاندارد ملی در بازار توزیع کنند.

ایزدپناه همچنین با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و میزان تاثیرپذیری صنعت لوازم خانگی از این قانون گفت: 60 درصد قیمت لوازم خانگی تولید داخل وابسته به قیمت دلار است، 25 درصد مربوط به نیروی انسانی و 15درصد متاثر از قیمت انرژی، لذا افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاثیر چندانی بر قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها