معاون وزیر نفت تاکید کرد: بنزین وارداتی کیفی تر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است.
کد خبر: ۶۷۰۶۹۶
بنزین وارداتی کیفی تر از تولید پتروشیمی ها است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان اینکه استاندارد محیط زیستی بنزین وارداتی بالاتر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است، گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شده است حجم واردات بنزین افزایش یابد.

عباس کاظمی در همین حال با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم واردات بنزین افزایش نیافته است، تصریح کرد: هم اکنون ٣,٥ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد و حدود ٥.٥ میلیون لیتر نیز از سه مجتمع پتروشیمی برزویه، بندرامام و بوعلی دریافت و با سایر بنزین های تولیدی ممزوج می شود.

کاظمی میزان بنزن موجود در بنزین های تولیدی مجتمع های پتروشیمی را ٢ درصد و ١٠ درصد اعلام کرد و افزود: پس از امتزاج این بنزین با بنزین تولید شده در پالایشگاه ها، میزان بنزن موجود در آن حداکثر به ٣ درصد می رسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مطلوب نبودن بنزین توزیع شده در تهران نیز گفت: نزدیک به یک سال است که بنزین توزیع شده در جایگاه های سوخت شهر تهران با بنزن زیر یک درصد و کیفیت مطلوب به مصرف شهروندان می رسد، پیش از آن هم، بنزین تولیدی پتروشیمی ها به هیچ عنوان در تهران و یا سایر شهرهای کشور به صورت مستقیم عرضه نمی شد.

کاظمی میزان بنزن تولیدی در پالایشگاه اراک را ٨ دهم درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر کل بنزین توزیعی در جایگاه های سوخت شهر تهران، از این بنزین تامین می شود.

به گفته این مقام مسئول، بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی در یک سال اخیر در تهران استفاده نشده و پیش از آن نیز در هیچ یک از شهرهای کشور به طور مستقیم وارد بازار مصرف نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها