دولت تدبیر و امید خانواده ها را نگران کرده است

بازنشستگی سخت در انتظار 600 هزار کارمند

با تغییر قانون خدمات کشوری

زمان بازنشستگی 35 سال می شود

مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری از بررسی افزایش زمان بازنشستگی تا 35 سال خبر داد و گفت: براساس بازنگری قانون خدمات کشوری ورود به خدمت انعطاف پذیرتر می شود و استخدام در دو نوع بلندمدت با 35 سال و کوتاه مدت به مدت یک سال و قابل تمدید خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۰۰۵۹

زمان بازنشستگی 35 سال می شود

حمد طباطبایی روز یکشنبه در نشست تخصصی علمی تبیین و ارزیابی رویکردهای ناظر بر اصلاح و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری که با حضور محمود عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تشکیل شد، افزود: معیارهای گزینش برای ورود به خدمت و استخدام تغییر می کند به نحوی که پذیرش خدمت برای واحدهای عملیاتی انعطاف پذیرتر خواهد شد.

وی درباره تغییرات قانون خدمات کشوری، گفت: در این قانون به تقسیم کار ملی توجه ویژه شده و بازیگران ملی، نقش مردم، نقش دولت، نقش NGO ها (نهادهای مردمی) و دستگاه های دولتی در قالب دو ستاد دولتی و واحدهای عملیاتی تعریف شده است.

به گفته وی در این بازنگری کارمندان به دو دسته کارمند دولت و کارمند واحد عملیاتی تبدیل می شوند.

وی ورود به خدمت و گزینش استخدام و همچنین نظام جدید بازنشستگی را از دیگر تغییرات قانون خدمات کشوری دانست و افزود: از آنجا که بحث بازنشستگی در کشور با بحران روبه رو شده، به همین دلیل بیشترین تغییر در بحث بازنشستگی ها انجام شده است.

طباطبایی تصریح کرد: براساس بازنگری انجام شده، قرار است حساب ویژه انفرادی برای هر فرد در بانک با سیستم سرمایه گذاری بلندمدت افتتاح شود و حساب بلندمدت با حمایت صندوق بازنشستگی باشد، البته مسایل تامین اجتماعی نیز در قالب نظام تکمیلی در این قانون پیشی بینی شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس ورشکستگی صندوق های بازنشستگی در بلندمدت برطرف می شود، ضمن آنکه حل مساله بازنشستگی از طریق مکانیزم های کارکنان و استانداردهای معیشت زندگی قابل اطمینان خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمده ترین تغییرات در بازنگری قانون خدمات کشوری تقسیم کار، ورود به خدمت و صندوق های بازنشستگی است.

وی با بیان آنکه تغییرات عمده در قانون خدمات کشوری در 15 فصل قانون انجام شده است، گفت: 70 درصد قانون خدمات کشوری تغییری نکرده و 30 درصد آن با تغییرات مواجه شده است.

مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری، افزود: قانون خدمات کشوری در زمان تدوین و تصویب در سال های گذشته رویکرد نوینی را در کشور خلق کرد اما دولت جدیدی که در آن زمان سر کار آمد با مفاهیم بیگانه بود و قانون خدمات مدیریت کشوری به همین دلیل خوش شانس نبود تا مبانی و اصولش پاس داشته شود، به همین دلیل با قضاوت های شخصی و سلیقه ای و همچنین فضای سیاسی مواجه شد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ادامه داد: قانون کنونی بدون هدف است در حالی که نمی توانیم قانونی داشته باشیم که هدف نداشته باشد به همین دلیل تلاش شد قانون مدیریت خدمات کشوری با منطق بررسی شود.

وی درباره آسیب های قانون کنونی خدمات کشوری، گفت: ارتباط نظام ها با یکدیگر، بحث اصول قانون، ارتباط مفهومی نظام های منابع انسانی و ایجاد هدف از آسیب های قانون بود که در بازنگری آن مدنظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در بازنگری قانون خدمات مدیریت کشوری تلاش شد توجه ویژه ای به اصول متعارف و همچنین سیاست های کلی اداری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری شود.(ایرنا)

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۹
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
بیكار ماندن حالا رفتن دنبال این
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
این تصمیمات همش الكی وغیر كارشناسی هستن .
موسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
به یكی می بخشید یكی دیگری رازنده به گور می كنید درشغل معلّمی انسان توان سی سال كاررا ندارد
سیدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
۰
۰
درقانون خدمات كشوری جدول حقوق ودستمزد باید افزایش یابد درصد ها وامتیاز ها خیلی پایین است به بازنشستگان قبل از 86 رسید گی كنید/
ولی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
به داد جوانهای مردم برسید كه از بیكاری دارند به بیراهه كشیده می شوند. شما باید طرحی به مجلس بدهید تا خدمت به 25 سال برسد تا این همه لیساس بیكار نباشند
l.p
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
یك دفعه بگین كه بازنشستگی همزمان با مرگ افراد هرموقع بازنشسته شدیم همون روز ببرن دفنمون كنند خداییش خیلی ظلمه این همه جوون بیكار تاكی منتظر فرصت شغلی باشند این مسئولین چطور فكر كردن واین تصمیماتو گرفتند
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
نمیدونم این مسئولین را برچه اساسی انتخاب میكنن بابا در كل ادارات چند سالی میشه اصلا خبر ازاستخدام نیست مثلا اداره ما 8ساله استخدامی نداره و همه اش میگن هی تعدیل نیرو درحالی كه ازكمبود نیرو خیلی رنج میبریم حالا35 سال هم بش دیگه ..........واقعا متاسفم..........البته اینم بگم كه نیروی كار درایران خیلی ارزان هست حتی خیلی ارزانتر از چین 35 سال هم باشه خیلی به مسئولین صرف میكن بیكارهای محترم هم كه خدا كریمه ایول به این تدبیرهای خوبتان
امید منصوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
آقای روحانی آیا دراین بحران بیكاری ؛ افزایش زمان بازنشستگی به 35سال تدبیر درستی است؟!!! متاسفم برای حال جوانان بیكار مملكت.
متین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
به فكر نیرویهای جوان ایندگان این كشور باشید بالا بردن سن بازنشستگی به ضرر كارمند و به نفع پستهای مدیریتی كه از تنش كمتری برخوردار هستن میباشد
یك كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
صد رحمت به احمدی نژاد !!!!
m.h
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
خدا بداد ما برسه كه با این اوضاع سخت كاری كه داریم باید بصورت فسیل شده بازنشسته بشیم خداییش این مسئولین چه فكری میكند واین تصمیمات بدون پشتوانه فكری رو میگیرنما كارند های بانك دل دل میكنیم تا زیر 30 سال ی جوری بازنشسته بشیم و از این همه فشار روحی وروانی خلاص بشیم چه برسه به اینكه 35 سال تحت فشار عصبی وروحی باشیم ماهارو باید بصورت فسیل تو موزه ها بذارن خدایی خجالت هم داره
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
واقعا خسته نباشید انگار شما تصمیم گرفتین پدر این جوانها و كارمندهارو در بیارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
درجواب شغل آزادكه گفته معلم ها كه سالی 4 ماه تعطیل هستند
كارمندها هم كه ماشا الله كار مفید شون روزی 20 دقیقست
چرا نمی توانند؟باید بگم شما متوجه نیستی كه30سال صبح زود ازخواب بلند شدن وتاساعت 5 تواداره كار كردن و و و..... یعنی چه؟ شغل شما آزاده تا ساعت 10 صبح می خوابی بعد بدون اضطراب ودغدغه بلند میشی میری سركارت نه رئیسی داری كه به خاطر تاخیر چند دقیقه ای بازخواست بشی ونه هزار جور دردسر دیگه
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
خدا به خیر كنه این كلیده خیلی جنسش پلاستیكی هر طرفی كه بخواهند مردم را میكشونن
خوش بین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
آقا بگذارید كارشان را بكنند بندهای خدا اگر بدرد ما نخورد حد عقل به درد آنها كه می خورد و بی كار نیستند نهایت به درد نخورد دولت بعد می آید وقانون را عو ض می كند جانم آره عزیزم ؟
احد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
چرا كاركنان رو وادار میكنید از جوانی تا لب گور كار كنند و به عبارتی ز گهواره تا گور كار كنند این اجحاف دولت در حق كاركنان دستگاههای دولتی هست
ب-ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
سقف پرداختی بیمه ها را بالا ببرید ویا افراد بالای 25 را زودتر بازنشته كرده و نیروهای جوان را استخدام كنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
بنازم به این دولت تدبیر وامید !!!!!
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
باسلام.لطفا این طرح افزایش بازنشستگی برای استخدامهای بعداز سال نود باشد وبه این شرط هم استخدام شوندنه استخدامهای قبل از سال نود واین طرح افزایش بازنشستگی اصلا طرح خوبی نیست با توجه به جوانان بیكار متقاضی كار وبرای استخدامهای سال قبل از نود یا نباشد این طرح افزایش بازنشستگی ویا دل به خواهی باشد.باتشكر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها