مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در صورت حفظ روند کاهنده انتظارات تورمی و استمرار سیاست انضباط پولی و مالی در کشور، تورم تا سال 95 تک رقمی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۰۳۴

به گزارش روابط عمومی انجمن حسابداران خبره ایران، مسعود نیلی دیروز در مراسم آغاز به کار سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین‌المللی افزود: کنترل انتظارات تورمی در جامعه از یک سو و کنترل رشد پایه پولی از سوی دیگر باعث کاهش 24 درصدی تورم در مدت هشت ماه طی سال گذشته شد که اگر همین روند در سال 93 هم ادامه یابد می‌توان انتظار تورمی تک رقمی را برای سال 95 انتظار داشت.

وی کاهش 24 درصدی تورم در مدت هشت ماه را یک رکورد دانست و ادامه داد: با این حال همچنان ایران در زمره سه کشور دارای تورم بالا در جهان است.

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان آن که کلیدی ترین عامل کنترل تورم، انتظارات تورمی در جامعه است، گفت: اگر انتظارات تورمی کاهنده باشد، نقدینگی به جای ورود به بازار کالاهای بادوام مثل طلا و مسکن و ارز جذب بازارهای مالی می‌شود و هم تقاضا برای این کالاها کاهش پیدا می کند و هم منابع مالی برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می کند. وی افزود: در اقتصاد ایران همواره تورم مزمن و دو رقمی باعث شده است دولت‌ها در چهار بازار مهم ارز، پول، انرژی و کار مداخله کنند که این مداخله همیشه باعث باز تولید تورم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها