مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو گفت: 19 نهاد در کشور وجود دارد که ردیف بودجه کودکان برای آنها تعریف شده و می‌توانند در ساخت برنامه‌های کودک تلویزیون مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۳

علی زارعان، مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره حذف تبلیغات از برنامه‌های کودک به مهر گفت: با حذف تدریجی تبلیغات کالاها در برنامه‌های کودک، بهتر است این نهادها برای تبلیغات با زیرساخت محتوایی و فرهنگی وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: طبق دستور رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر اجتناب از مصرف‌گرایی و تبلیغات مستقیم در برنامه‌های کودک، بخش تبلیغات مواد مصرفی و خوراکی‌های مضر بتدریج از برنامه‌های کودک حذف خواهد شد.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو با اشاره به این نکته که نوع دیگری از تبلیغات زیرساخت محتوایی دارد و مشارکت نهادهای گوناگون را می‌طلبد، گفت: در کشور ما 19 نهاد وجود دارد که بودجه‌ای مختص به کودکان دارند و آنها موظف به فرهنگسازی برای کودکان هستند و می‌توانند در ساخت برنامه‌های کودک تلویزیون مشارکت کنند. وی در پاسخ به این‌که آیا شاهد تبلیغ کتاب نیز در برنامه‌های کودک خواهیم بود یا خیر، توضیح داد: سازمان صداوسیما همیشه درباره کتاب گرایش مثبتی داشته و در معاونت سیما نیز شورای کتاب وجود دارد و در سیاست‌های کلان صدا و سیما ترویج کتاب و کتابخوانی امری مهم است. مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو یادآور شد: در تلویزیون تبلیغ هر کتاب مفید به صورت رایگان انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها