به دنبال درگذشت امام جمعه سابق تبریز و نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت آیت‌الله حاج شیخ مسلم ملکوتی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۶۶۸۹۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم جلیل مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ مسلم ملکوتی رضوان الله علیه را که از علمای مبرّز حوزه‌های علمیه بوده و مفتخر به سوابق طولانی مجاهدات و خدمات به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، به خاندان مکرم و معزّز و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز آذربایجان و نیز به مراجع عظام و علمای اعلام حوزه علمیه قم تسلیت عرض می‌کنم.

حضور همیشگی این عالم مجاهد در فعالیت‌های سیاسی جامعه مدرسین قم در دوران اختناق و سپس خدمات ایشان در سنگر امامت جمعه تبریز قهرمان و همراهی و همگامی با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده‌‌ای است که از حافظه تاریخ انقلاب و از دیوان کرام‌الکاتبین محو نخواهد شد ان‌شاءالله.

از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

گفتنی است، آیت‌الله ملکوتی که به دلیل بیماری ریوی مدتی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود روز پنجشنبه در سن نود و یک سالگی دار فانی را وداع گفت.

او که از جمله شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود، نقش مهمی در مبارزات انقلابی داشت و از اولین اعضای جامعه مدرسین، مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و استادان برجسته حوزه علمیه قم به شمار می‌رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها