معاون فرهنگی وزیر ارشاد: ممیزی مساله اول نشر نیست

صالحی: رسانه‌ها به حاشیه‌های نشر دامن نزنند

وزیر ارشاد در جلسه هیات نظارت بر کتاب پیشنهاد داد؛

واگذاری ممیزی به ناشرانی که سابقه تخلف ندارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌توان با تمهیدات لازم، چاپ کتاب از سوی برخی از ناشرانی را که سابقه تخلف ندارند و یا نهادها و شخصیت‌هایی که نیاز به ممیزی و نظارت وزارت ارشاد ندارند، به خود آنها سپرد و این وزارتخانه بیشتر بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تمرکز کند.
کد خبر: ۶۶۵۵۴۲
واگذاری ممیزی به ناشرانی که سابقه تخلف ندارند

به گزارش مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه 1 اردیبهشت در اولین نشست اعضا هیات نظارت بر کتب بزرگسال و کودک و نوجوان، با تاکید بر این مطلب گفت: در انتخاب و تعیین اعضای هیات نظارت بر کتب بزرگسال و کودک و نوجوان سعی شده است در هر رشته‌ای از افراد صاحب‌نظر و اساتید مجرب استفاده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با تشکیل و آغاز به کار این هیات گام مهم و موثری در تحقق وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله رشد و بالندگی فرهنگی جامعه برداشته شود.

جنتی در تشریح وظایف و اهداف هیات نظارت بر کتب بزرگسال و کودک و نوجوان ادامه داد: «تعیین شاخص‌ها برای وحدت رویه» و «فهرست کردن خلاءها و مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است» از جمله اقدامات ضروری از سوی این هیات است، تا بر اساس آن در جاهایی که قانون نظارت بر کتب نیاز به اصلاحات دارد عمل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تخصصی بودن این هیات در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان اظهار کرد: برخی از مجوزها در این زمینه را می‌توان تفویض کرد.

وی افزود: می‌توان با تمهیدات لازم، چاپ کتاب از سوی برخی از ناشرانی را که سابقه تخلف ندارند و یا نهادها و شخصیت‌هایی که نیاز به ممیزی و نظارت وزارت ارشاد ندارند، به خود آنها سپرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر بر سیاستگذاری و برنامه ریزی تمرکز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها