برلوسکنی و کار اجباری برای سالمندان

بعضی چهره‌ها و شخصیت‌ها در دنیای سیاست هستند که تنها با شنیدن نامشان، موجی از خاطرات و حواشی‌های متنوع در مورد آنها در ذهن متبادر می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۴۹۳
برلوسکنی و کار اجباری برای سالمندان

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و سیاستمدار همیشه حاشیه‌دار این کشور، از این شخصیت‌هاست. درست است که این روزها کمتر خبر و حاشیه‌ای از سیلویو در رسانه‌ها گزارش می‌شود، اما او آن‌قدر در گذشته نه‌چندان دور خلاف ریز و درشت داشته که باید تا سال‌ها منتظر احکامی علیه او باشیم.

یکی از همین اتهامات مربوط به دهه 1990 است. شرکت مدیاست یکی از چند شرکت رسانه‌ای و ماهواره‌ای متعلق به برلوسکنی در ایتالیاست.

گفته می‌شود برلوسکنی در جریان رسیدگی‌های مالی، با روش‌های خود توانسته از پرداخت مالیات فرار کند. حالا پس از سال‌ها و در حالی که برلوسکنی دیگر بر اسب مراد سیاست سوار نیست، دادگاه‌های ایتالیا نیز دارند بدقت این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند؛ نتیجه بررسی این دادگاه، حکمی بود که روز گذشته علیه برلوسکنی صادر شد.

بنا به حکم این دادگاه، او به یک سال انجام کار اجباری در خدمات اجتماعی محکوم شده است؛ گرچه هنوز مشخص نیست شکل انجام خدمات اجباری اجتماعی برلوسکنی چگونه باشد، اما برخی گزارش‌ها در این زمینه به مواردی اشاره کرده‌اند.

بنا به گزارش این رسانه‌ها، برلوسکنی احتمالا باید در طول هر هفته یک روز به محل نگهداری افراد سالمند و معلول در نزدیکی خانه‌اش رفته و از آنها نگهداری کند.

برلوسکنی هنوز واکنشی نسبت به این حکم نداشته است، اما او قبلا همواره ضمن رد این اتهامات، قضات چپگرای دادگاه‌های ایتالیا را به توطئه‌چینی علیه خودش محکوم می‌کرد.

حسین خلیلی/ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها