سرهنگ فریدون رهبریان گفت: پرونده های متعددی در سال 91 و 92 در خصوص کلاهبرداری از بانکها با تقلید صدای صاحبان حسابها تشکیل شد. در این روش کلاهبرداران با تقلید صدای مشتریان در تماس با بانک از کارمندان می خواهند اقدام به جابجایی پول از حسابشان به حساب دیگر کنند. برخی از کارمندان نیز بعضاً به دلیل این که فرد از مشتریان خوش حساب بانک است به صورت تلفنی اقدام به این کار می کنند و پس از مدتی مشخص می شود صاحب اصلی حساب هیچ تماسی را با بانک نداشته و کلاهبرداران موفق شدند میلیون ها تومان پول به جیب بزنند.
وی افزود: از آنجا که بانک از حقوقش گذشت نمی کند کارمند متخلف مقصر شناخته شده و برایش پرونده قضائی تشکیل می شود.
به گفته رییس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، کارمندان باید مراقب تماس های تلفنی باشند و هیچوقت اقدام به جابجایی حساب از طریق تلفن نکنند چرا که این روش از ترفندهای کلاهبرداران است.
وی در مورد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات در پوشش ثبت نام هدفمندی یارانه ها گفت: تا کنون هیچ پرونده ای در پلیس آگاهی در این باره تشکیل نشده است. مردم می توانند برای ثبت نام به کافی نت های مجاز مراجعه کنند.
سرهنگ رهبریان در مورد آخرین وضعیت پرونده های کلاهبرداری تلفنی نیز گفت: چندین باند در غرب و شرق استان تهران و برخی استانهای غربی شناسایی و افراد کلاهبردار دستگیر شدند. (مهر)
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد