گروه 24:

بانک جهانی گرایش سیاسی را در برنامه‌هایش دخالت ندهد

با درخواست ایران، گروه 24 از بانک جهانی خواست روابط قطع شده خود را با برخی از کشورهای عضو برپایه ملاحظات غیرسیاسی انجام دهد.
کد خبر: ۶۶۲۶۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، در نشست وزرای گروه 24 که با حضور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و وزرای عضو گروه، رئیس بانک جهانی و رئیس صندوق بین‌المللی پول برگزار شد، در بیانیه خود نگرانی‌اش را در بروز گرایشات سیاسی در برنامه‌های توسعه‌ای آن بانک اعلام کرد.

در بخش‌هایی از بند 7 بیانیه گروه 24 آمده است: ما (گروه 24) از توقف فعالیت‌های گروه بانک جهانی با برخی از اعضا نگرانیم و بر اهمیت مشارکت گروه بانک جهانی برای تدارک حمایت‌ها از همه اعضای خود برپایه اصول و معیارهای توسعه‌ای خود و به دور از ملاحظات سیاسی تاکید می‌کنیم.

در همین حال علی طیب‌نیا در حاشیه نشست گروه 24 با اشاره به این بیانیه گفت: در نامه ارسالی ماه گذشته به رئیس گروه 24 خواستار بررسی موضوع همکاری ایران و بانک جهانی شدیم، زیرا این همکاری که طی سال‌های گذشته به‌دلیل ملاحظات غیرفنی متوقف شده بود باید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. وی افزود: برپایه این تقاضای رسمی و گروه 24 که مرکب از 24 کشور بزرگ در حال توسعه است در نشست معاونین و وزرای خود به این موضوع پرداخت و با اخذ حمایت کامل اعضای خود از بانک خواست که از مداخله حوزه‌های سیاسی در فعالیت‌های توسعه‌ای خود جلوگیری کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته و از زمان آخرین ملاقات با معاون بانک جهانی در پاییز گذشته فعالیت‌های فنی بانکی با ایران از سر گرفته شده و می‌توان امیدوار بود این اقدامات در ماه‌های آینده گسترش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها