انصاری: در مراسم سالگرد امام (ره) باید از کارهای شعارگونه پرهیز کرد

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) در دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم بیست‌و‌پنجمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های مراسم امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۲۶۱۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، محمدعلی انصاری، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی مراسم بیست‌و‌پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره)، تأکید کرد: ما باید در کارهای فرهنگی به محتوا و عمق توجه بیشتری داشته باشیم و از کارهای شعارگونه و اسراف پرهیز کنیم؛ مثلا در تهیه و تکثیر پوستر‌ها و بنرها نباید دچار چنان افراطی شویم که تاثیر منفی روی مردم بگذارد و باید از کارهای تزئینی و تبلیغی بدون محتوای مفید تا حد امکان اجتناب شود.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) درباره جمعیت مهمانانی که باید در این مراسم مورد استقبال قرار گیرند، گفت: بر حسب امکانات کشور و مقدورات و تصمیماتی که اتخاذ شده است، امسال خیل عظیم و میلیونی از مهمانان استانی را پذیرا خواهیم بود. انصاری مکان برگزاری مراسم بیست‌و‌پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) را همچون سال‌های گذشته، صحن آیت‌الله سیدمصطفی خمینی اعلام کرد و افزود: ان‌شاءالله در سال‌های آتی دیگر قسمت‌های حرم برای برگزاری مراسم آماده خواهد شد.

وی با اعلام این که طبق روال همه‌ساله، سخنرانی مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد انجام خواهد شد، گفت: برنامه‌ای برای بعد از این سخنرانی در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیلات ترافیکی و حمل و نقل مراسم افزود: عوارضی تهران ـ قم در این مکان واقعا مساله‌ساز است و ایجاد خطر می‌کند. از مسئولان مرتبط می‌خواهیم که در این خصوص تصمیم‌های فوری اتخاذ و بر آن اساس اقدام کنند. ما نیز می‌توانیم نظر کارشناسی خود را در انتقال این عوارضی به جای مناسب، در اختیار آنها قرار دهیم.

انصاری در ادامه گفت: شهرداری تهران نیز نسبت به تاسیس نمایشگاه بین‌المللی که سال‌ها مشکل مردم تهران بوده است، اقدام کرده و باید در قالب این طرح عظیم برای احداث میدانی همچون میدان شهید کاظمی جهت پیشگیری از مشکلات ترافیکی آینده اقدام شود.

وی افزود: شهرداری همچنین نسبت به رفع موانع عبور و مرور موجود در سطح مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انصاری تاکید کرد که مسئولان کمیته‌های مرتبط با امنیت و ترافیک مراسم بزرگداشت نسبت به بازرسی نقاط مختلف در محل برگزاری این مراسم توجه ویژه‌ای داشته باشند که از آن جمله می‌توان به نصب تابلوهای ترافیکی قبل از نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اشاره کرد.

در این جلسه برخی مسئولان کمیته‌های ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) از جمله کمیته‌های فرهنگی، جوانان، احزاب، اقلیت‌ها، مسئول نمایندگی قم موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام و همچنین برخی نمایندگان دستگاه‌های عضو به تشریح برنامه‌ها و نظرات خود پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها