نوشیدن یک فنجان چای داغ پس از یک روز پرمشغله می تواند خستگی را از تن درآورد. قرن هاست که از این نوشیدنی داغ و آرام بخش، برای آرام کردن ذهن و بدن استفاده می شود ما ایرانیها هم به نوشیدن آن عادت دیرینه ای داریم اما چایخورهای قهار باید بدانند مصرف آن مضراتی از قبیل افزایش سموم در بدن را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۶۲۲۷۷
ضررهای مصرف زیاد چای سیاه

جام جم سرا: به نوشته سایت «MSN»، مردم در سراسر جهان این نوشیدنی را به طور روزانه مصرف می کنند. برخی چای پررنگ می نوشند و برخی کم رنگ؛ کافئین موجود در چای باعث آرامش عضلات و سیستم عصبی می شود اما باید دانست که مصرف زیاد این نوشیدنی مضراتی دارد مصرف روزانه چای، سموم بدن را افزایش می دهد. علت ریشه ای آن وجود آلومینیوم در برگهای بعضی از انواع چای است.

به نقل از خراسان: به علت اگزالات موجود در آن، این نوشیدنی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. مصرف زیاد اگزالات روی سلامت کلیه ها تاثیر می گذارد.

این نوشیدنی سرشار از تانن است و مصرف منظم آن در سیستم گوارشی اختلال ایجاد می کند و منجر به ناراحتی هایی مانند اسهال، یبوست و ... می شود. مصرف بالای چای که حاوی آلومینیوم است، می تواند یکی از علت های بروز آلزایمر باشد. همچنین مصرف زیاد چای، مانع از دفع فلوراید می شود. یکی از تاثیرات سوء افزایش فلوراید، افزایش شکستگی استخوان است. فلورین باعث ضعیف شدن استخوان می شود و در نتیجه احتمال شکستگی استخوان در فرد افزایش می یابد.
یکی دیگر از مضرات چای، بروز لکه های قهوه ای روی دندان و آسیب دیدگی لثه است.

اختلال در سیستم ادراری از دیگر مضرات مصرف زیاد چای است. در این شرایط مثانه سنگین می شود و فرد مرتب نیاز به تخلیه مثانه پیدا می کند.

یکی از مهم ترین عوارض جانبی این نوشیدنی، کندی در لخته شدن خون است.
خطر بروز سرطان مری با مصرف زیاد چای افزایش می یابد. کانالی که معده را به دهان ربط می دهد به تغییر ناگهانی دما حساس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
من چای كه می خوردم دچار احساس ضعف می شدم البته اگر بعد از صبحانه ای مثل تخم مرغ چای می خوردم دیگه حتما دچار تهوع و استفراغ می شدم الان 6 سال چای نمی خورم شاید سالی یك لیوان چای هم نخورم . خیلی حالمم هم خوبه . نمی دونم بدن من مشكل داره یا جچای یا هردو . هدف من از نوشتن این داستان اینه كه دقت كنید اگر شما هم این علائم رو داشتید چای نخورید فقط همین .
ُسعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
در جواب دوستی كه فرمودند چای نمی خورند باید عرض كنم من هم مشكل شما رو داشتم ولی متأسفانه ایراد از چای "خارجی" بود كه پر از مواد شیمیایی و اسانس های مختلف بود. من خودم اهل گیلانم و در منزل به هیچ عنوان چای خارجی مصرف نمی كنم. ولی متأسفانه در محیط كار و از روی اجبار یك تا دو لیوان چای میخورم كه خارجی هست. از زمانی كه مصرف چای خارجی رو كم كردم تأثیر مثبت بسیار زیادی روی سیستم گوارشی من داشته. چای ایرانی به زمان زیادی برای دم كردن نیاز داره (حداقل 15 دقیقه) كه همین عامل باعث شده مردم رو به چای های شیمیایی خارجی بیارن كه در یك چشم به هم زدن آماده میشه ولی متأسفانه بسیار مضر هست. اگر چای گیلانی مصرف كردید و باز هم معده شما مشكل داشت می تونم بگم سیستم بدن شما با چای مشكل داره.
محمود
-
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
دوست عزیز قدیم تر ها انگلیس برای مقابله با حیوانات بوته های چای را در كنار مزارع میداشتن بعد مدتی به علت بالا بودن سرعت رشد چای وحرس كردن زیاد تصمیم بر این گرفتن كه مقداری را توسط مردم خود مصرف كنند البته به همراه شیر كه سموم آن را جمع كند واز بدن خارج كنند بعد دیدن كه ضررهایی زیاد هست اون موقع هند مستعمره انگلیس بود چایی ها را به هند میفرستن. مردم هند هم مصرف میكنند. بعد مدتی به ایران میفروشن و مصرف خود را محدود میكنند در اواخر قرن بیست هم چند دانشمند در رابطه با محاسن چای مطلب مینویسند وساپورت مالی میشوند والان خاورمیانه از ایران و سوریه و عراق و.....بیشترین مصرف چایی را دارند و خود اروپایی ها برا ما تولید میكنند و خودشان قهوه مصرف میكنند. چای ایران و خارجی نداره جفتش یه كوفته شما شاید باغ داری باید تعریف كنی ولی تعریف نداره خیالت راحت
نازنین
-
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
۱
۰
سلام خسته نباشید دندونایی همسر من خیلی تیره شدن و لكه های وحشتناك قهویی و زردی پیداكردن كه میشه گفت تمام دندوناش از لثه اینطوری هستن دلیلشو پرسیدم گفت از وحشتناك چای مصرف كردنه !!؟ایا واقعیت داره یا بنظرتون اعتیاد پیداكرده
reza jj
-
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
۰
۰
عالی
با درود می خواستم بگم من حدود چهل سال لاینفك در روز چهاروعده چای سباه می خورم و
-
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
وهیچ كدوم از مضراتی ره كه گفتین ابدا ندیدم حالاهم اومدم اینجا دنبال فواید چای سیاه چون ایشون شدیدا بامن مخالفه الانم
48 سالمه با سپا س از راهنمایی مفیدتون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها