وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از صاحبان صنایع در آلمان خواست از شرایط بازار ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.
کد خبر: ۶۶۱۳۰۱
آلمان از شرایط سرمایه‌گذاری در ایران استفاده کند

به گزارش واحد مرکزی خبر از برلین، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع 300 نفر از روسا و مدیران اقتصادی آلمان در برلین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی و تجاری ایران، گفت: ایران در منطقه‌ای قرار گرفته است که بازار مصرفی 400میلیون نفری دارد و می تواند موقعیت بی‌بدیلی برای شرکت‌ها و موسسات آلمانی باشد.

وی به رقابت میان کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اتریش برای حضور در بازار ایران بعد از توافق ژنو اشاره کرد و گفت: امیدواریم شرکت‌های آلمانی نیز در این رقابت حضور داشته باشند.

نعمت‌زاده ابراز امیدواری کرد سطح مبادلات تجاری میان ایران و آلمان به هشت میلیارد یورو برسد.

در این نشست فعالان اقتصادی آلمان نیز به طرح دیدگاه‌های خود برای سرمایه‌گذاری و شرکت در فعالیت‌های اقتصادی در ایران پرداختند.

ورکهارد دامن، رئیس شرکت ام.ام.اس دماگ آلمان و معاون انجمن نموف در این نشست گفت: بعد از توافق ژنو شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی قصد پیشی گرفتن از همدیگر را دارند و شرکت های آلمانی نیز باید در این زمینه فعال شوند و از بازار بزرگ ایران غافل نشوند.

وزیر صنعت و معدن همچنین در نشستی با فعالان و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم آلمان از آنها دعوت به همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی کرد و گفت: امروز ایران نیازمند همکاری شما و استفاده از ظرفیت‌های شماست.

وی در این نشست به روند توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایران با اتکا به‌توانمندی‌های نیروی انسانی و منابع خود در بخش‌های مختلف پیشرفت کرده است.

همچنین در این نشست تعدادی از شرکت‌کنندگان درباره نحوه حضور و سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف از جمله در بخش صنعت اعلام آمادگی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها