23 کشته در انفجار بازار تره‌بار پایتخت پاکستان

پلیس پاکستان از وقوع انفجاری در پایتخت پاکستان خبر داد که 23 کشته بر جای گذاشت.
کد خبر: ۶۶۱۲۱۶

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات پلیس شهر راولپندی (در حومه اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان) اعلام کردند: این انفجار زمانی صورت گرفت که صدها نفر از جمله فروشندگان و خریداران در مرکز صیفی‌جات این شهر موسوم به «سبزی مندی» در ناحیه «آی ـ 10» حضور داشتند.

پلیس شهر راولپندی اعلام کرد: تروریست‌ها بیش از 6 کیلوگرم مواد منفجره را میان بسته‌های میوه جاسازی کرده و با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور اقدام به انفجار آن کردند.

جاوید اکرم، معاون رئیس بیمارستان پیمز شهر اسلام‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اجساد 23 نفر از قربانیان انفجار به مرکز پزشکی قانونی منتقل شده و بیش از 30 نفر زخمی در بیمارستان بستری هستند. وی افزود: حال برخی زخمی‌ها وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

نیروهای امنیتی پاکستان با حضور در محل حادثه عملیات بازرسی را آغاز کردند. گفته می‌شود یک فرد مشکوک نیز ازسوی ماموران اطلاعاتی در نزدیکی محل انفجار بازداشت و برای تحقیقات به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را به‌عهده نگرفته است، اما برخی رسانه‌های پاکستانی نوشتند: سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان به نهادهای مجری قانون و پلیس شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، پیشاور و کویته هشدار داده بود که نیروهای مخالف مذاکرات صلح میان دولت پاکستان و گروه طالبان درصدد طراحی حملات تروریستی در این شهرها هستند.

در همین حال، سخنگوی گروه «تحریک طالبان پاکستان» روز گذشته گفت: شبه‌نظامیان این گروه هیچ دخالتی در انفجار تروریستی مرکز صیفی‌جات شهر اسلام‌آباد نداشته‌اند.

شاهد الله شاهد، سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان ساعاتی پس از این انفجار در گفت‌وگو با خبرنگاران عوامل پشت‌صحنه این انفجار را «عناصر پنهان» دانست و گفت: این عناصر مسلمانان پاکستانی را که همواره به دین اسلام عشق می‌ورزند، مجازات کردند.

وی گفت: طالبان پاکستان متعهد به پیروی از قوانین مربوط به آتش‌بس اعلام شده با دولت است و حملات تروریستی و کشتار مردم بی‌گناه در اماکن عمومی در اسلام‌آباد را حرام می‌داند.

وی از دولت خواست هر چه سریع‌تر عاملان اصلی این حادثه را شناسایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها