جام‌جم در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل بررسی می‌کند

کرسی ایران در سازمان ملل همچنان خالی است

تازه ترین اقدام ضد ایرانی سنا

ابوطالبی از ورود به آمریکا منع شد

سنای آمریکا در یک اقدام ضد ایرانی جدید طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نمی تواند وارد ایالات متحده شود.
کد خبر: ۶۶۰۵۸۱
ابوطالبی از ورود به آمریکا منع شد

سنای آمریکا دیروز دوشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، حمید ابوطالبی سفیری که ایران برای نمایندگی خود در سازمان ملل متحد پیشنهاد کرده، اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهد داشت.

دلیل این درخواست، گزارشی است که چند روز قبل سایت «بلومبرگ» در مورد ابوطالبی منتشر کرد و وی را جزو افرادی دانست که در حمله به سفارت آمریکا و تسخیر آن در 13 آبان سال 1358 حضور داشتند.

این طرح از سوی تد کروز سناتور ایالت تگزاس پیشنهاد شده است. این طرح برای اجرایی شدن باید به تایید مجلس نمایندگان و امضای رییس‌ جمهور آمریکا برسد.

در همین رابطه، چارلز شومر نماینده دموکرات در سنا گفت : ما باید در را به روی او و کسانی مانند او پیش از آنکه حتی وارد آمریکا شوند ببندیم و این دقیقا همان چیزی است که این لایحه آن را شدنی می‌کند.

بنا بر گزارش ها، ایران برای آقای ابوطالبی به عنوان نماینده خود در سازمان ملل متحد، درخواست روادید کرده است.

حمید ابوطالبی خود در اسفند سال گذشته در مصاحبه‌ای حضور در میان دانشجویان پیروز خط امام و تسخیر لانه جاسوسی را رد کرده بود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تنها هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی در خاک ایالات متحده است.

دیپلمات های ایرانی مانند هیات های کره شمالی و سوریه، نمی توانند از شعاع ۴۰ کیلومتری مرکز منهتن در نیویورک خارج شوند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها