عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سال 93 تعداد مسکن و خانوار یکسان می‌شود، گفت: در سال 93 پیش بینی می‌شود تورم متوسط بخش مسکن تفاوت زیادی با تورم عمومی کشور نداشته باشد و حتی کمتر از تورم باشد.
کد خبر: ۶۶۰۲۱۴
رکود بازار مسکن ادامه دارد

سعید اسلامی با بیان اینکه برای اولین بار در سال 93 تعداد مسکن و خانوار یکسان می‌شود، افزود: البته توزیع مسکن و خانوار یکسان نیست، زیرا 500 هزار خانه خالی از سکنه در شهر تهران وجود دارد و همزمان در مورد کل مسکن مهر هم صحبت می کنیم که ممکن است متقاضی جدی نداشته باشد بنابراین احتمالا این شاخص در شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک متفاوت است. به عنوان مثال، در 20 سال گذشته قیمت مسکن در کیش 90 برابر و در رشت 43 برابر شده است.

عضر هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: پیش بینی باید براساس اطلاعات انجام گیرد اما معتقدم نباید در کشور انتظار کاهش قیمت داشته باشیم ضمن آنکه تورم 25 درصدی در کشور وجود دارد و همه سیاست‌های اقتصادی پولی و صنعتی کشور براساس این تورم است.

وی افزود: موضوع مهم دیگر نتیجه مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 است که نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم ضمن آنکه نتیجه مذاکرات تاثیرات بیسیار عمیقی را در تمامی بازارها به خصوص بازار مسکن خواهد داشت.

اسلامی اظهار کرد: با فرض اینکه در میان مدت مذاکرات حل می‌شود انتظار داریم که تورم متوسط بخش مسکن خیلی متفاوت با تورم عمومی کشور نباشد و حدس می‌زنم که حتی کمتر از تورم عمومی باشد به این معنا که در شکل واقعی می‌توان گفت که رکود هم وجود دارد اما اینکه شاخص قیمت مسکن مانند سال 92 افت کند اتفاق نمی‌افتد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود:همواره مطرح می‌شود که هر سه سال یکبار جهش قیمتی در بازار مسکن داریم و با توجه به اینکه صعود قیمت مسکن در هر سال اتفاق نیافته به نظر می رسد که درست باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها