رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

اجاره‌ خانه افزایش نمی‌یابد

بازار مسکن فعلا خاموش است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که با وجود اعلام اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها در بازار مسکن ثابت مانده است، گفت: در کوتاه مدت بازار مسکن تغییر محسوسی نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۲۰۴۳
بازار مسکن فعلا خاموش است

به گزارش مهر، حسام عقبایی با اشاره به این‌که مسکن در دوران تورم بیشترین ارزش افزوده را خواهد داشت، افزود: اقتصاد کشورمان اکنون دوران رکود را سپری می‌کند و یکی از اثرات ادامه رکود در بلندمدت، افت بخش عرضه است. از سوی دیگر نیز قیمت مسکن در کشور تابع قیمت حامل‌های انرژی است.

وی اظهار کرد: هرچند قیمت حامل‌های انرژی هم افزایش یافته است، ولی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در کوتاه‌مدت افزایش قیمتی را در بازار مسکن نخواهیم داشت و اکنون بازار مسکن با ثبات قیمت پیش می‌رود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: قرار است طرح مسکن اجتماعی دولت هم رونمایی شود که اگر این طرح در فصل بهار رونمایی و اجرایی شود و قابلیت‌های خوبی برای کنترل بازار مسکن داشته باشد، می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به تحولات اقتصادی کشور، اظهار کرد: با توجه به ریزش‌ها در بازار بورس و ثبات قیمت در بازار سکه و ارز انتظار می‌رود در ماه آینده حجم معاملات مسکن افزایش یابد و بازار مسکن رونق نسبی پیدا کند، اما باید تاکید کنم که فرآیند خرید مسکن از تصمیم به خرید تا پیدا کردن ملک مورد نظر و ثبت معاملات نهایی در دفاتر اسناد رسمی گاهی تا سه ماه طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها