سخنگوی دولت تاکید کرد:

افزایش قدرت خرید به جای دادن پول

سخنگوی دولت با درخواست از افراد پردرآمد برای انصراف از ثبت نام دریافت یارانه نقدی اعلام کرد: بهتر است به جای دادن پول کاغذی به دست مردم و خنثی کردن آن با تورم بالا، نرخ تورم مهار شود و قدرت خرید افزایش یابد.
کد خبر: ۶۵۹۳۸۹
افزایش قدرت خرید به جای دادن پول

محمدباقر نوبخت در گفتگو با واحد مرکزی خبر‌ افزود: هر ایرانی فهیم و متعهد که رقم یارانه نقدی در زندگیش نقش چندانی ندارد یا اساساً می تواند بدون یارانه زندگی کند ، با انصراف از دریافت یارانه به بهبود وضع خدمات درمان و حمل و نقل، بهبود تولید و اشتغال و کاهش تورم کمک می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: دولت برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، ارتقای خدمات بیمارستانی و کنترل رشد مصرف حامل های انرژی راهی جز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها ندارد.

وی گفت: به هر میزان که افراد پردرآمد از ثبت نام دریافت یارانه نقدی انصراف دهند ، دست دولت برای اجرای تکالیفی که قانون هدفمندی یارانه ها بر عهده دولت گذاشته است ، بازتر خواهد شد.

نوبخت با انتقاد از اجرای مرحله اول هدفمند کردن یارانه ها گفت: در مرحله اول منابع حاصل بعلاوه 40 هزار میلیارد تومان از منابع خزانه که باید صرف عمران و تولید می شد ، به یارانه نقدی اختصاص یافت و در واقع قانون اجرا نشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: شرایط در مرحله اول به گونه ای پیش رفت که اگر اساساً هدفمندی اجرا نمی شد ، یارانه کمتری به مردم اختصاص می یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: اکنون دولت تدبیر و امید در نظر دارد منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی را صرف بهبود تولید و خدمات و مورد نیاز جامعه کند.

وی گفت: اگر افراد پردرآمد از دریافت یارانه انصراف دهند ،منابع بدست آمده به جای افزایش تقاضای جامعه صرف تولید و افزایش عرضه خواهد شد و این روند باعث کاهش تورم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
جناب آقای نوبخت ، قیافه معصومانه دارید من این صفحات را ضبط كردم امیدوارم سال دیگر قیافه شما را در همین صفحه ببینم كه حد اكثر 1% از انچه گفتید برای ملت انجام خواهید داد!!!!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
فقط بلدند از دولت قبلی انتقاد كنند و ایراد بگیرند، یكی نیست بهشون بگه دولت قبلی چطور به مردم عیدی داد شما چطور رفتار كردید.ضمناً تمام اون یارانه ای باید صرف آبادنی و نمی دانم و عمران و خدمات بشه فقط برای تهران و دیگر شهرهای بزرگه و ما تو شهرستان های كوچك شاهد هیچگونه تغییری كه نشدیم هیچ وضع بدتر هم شده

نیازمندی ها