سال 92 روزهای پایانی خود را سپری می کند؛ سالی تاریخی و تعیین کننده. برای بیان چنین تعابیری برگزاری انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری و انجام مذاکرات هستهای که به توافق ژنو منجر شد، کافی است، زیرا هرکدام از این رویدادها توانستهاند تا امروز فضای کشور را تحت تاثیر مستقیم خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۵۷۴۳۵
چشم انداز 93

حضور گسترده مردم در انتخابات که در پیام رهبر معظم انقلاب با تعابیری چون حضور متراکم و خیره کننده ایرانیان مومن و غیور از آن یاد شده، در شرایطی شکل گرفت که بسیاری تلاش داشتند با طرح و یادآوری مسائل انتخابات 88 و فتنه پس از آن، مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند اما احساس مسئولیت مردم، رقابت چشمگیر نامزدها و بویژه «تلاش هنرمندانه و مبتکرانه رسانه ملی» به عنوان راوی صادق و صریح گرایش ها و اندیشه های نامزدها باعث شد شعار سال (حماسه سیاسی) محقق شود.

از خدای مهربان می خواهیم تحولات سال 93 را به بهترین شکل آن، برای ملت بزرگ ایران رقم بزند.

پیشبینی تحولات این سال، حداقل در دو حوزه سیاسی و اقتصادی آسان نیست. مذاکرات هسته ای با پایان یافتن دوره شش ماهه اول وارد مراحل سخت و پیچیده «گام نهایی» توافق ژنو خواهد شد.
مواضع و برداشت های مقامات آمریکایی از توافق ژنو یکی از موانع خوشبینی به این مذاکرات است. هرچند مذاکره کنندگان ایرانی بارها به ملت قول داده اند از حقوق مسلم مردم عقب نشینی نکرده و تسلیم فشارهای طرف مقابل نخواهند شد.

اما در حوزه اقتصادی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که گریزی از آن نیست، شاهد تغییراتی در بخش های مختلف اقتصادی خواهیم بود.

همراهی و همکاری مردم در کنار تدبیر و برنامه ریزی دقیق دولت می تواند این طرح را به مرزهای موفقیت کامل نزدیک کند.

واقعیت آن است که نباید اقتصاد کشور را به مذاکرات هسته ای گره زد، زیرا دشمنی دشمنان این مرز و بوم پایان ناپذیر است.

از این رو اقتصاد سال 93 باید با اتکا به توانمندی های داخلی و اجرای سیاست های «اقتصاد مقاومتی» سامان یابد.

فقط در این صورت است که تهدیدهای دشمن رنگ باخته و می توان به دور از خوشبینی های کاذب، پایه های اقتصاد درون محور را مستحکم ساخت و از مشکلات مردم کاست.

در این میان، افزون بر مسئولیت های مشخص دو قوه مقننه و قضاییه، بیشترین بار بر دوش دولت است.

دولت یازدهم باید با پایبندی به شعارهای اساسی خود تجسم «تدبیر» و مردمداری باشد و این جز با نگرش و تلاشی مجاهدانه و بهره گیری از همه امکانات بالقوه و بالفعل و سرمایه های مادی و انسانی در کشور میسر نیست.

در این صورت است که میتوان سال 93 را با مقاومت هوشمندانه در برابر زیاده خواهی دشمنان و شکوفایی اقتصادی به سالی پربرکت برای کشور و ملت تبدیل کرد. انشاءالله

بیژن مقدم - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها