مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر حساسیت اسباب‌بازی‌ها در سلامت فکری و جسمی کودکان گفت: بازرسی از مراکز عرضه اسباب‌بازی‌ توسط کارشناسان این اداره کل شروع و با توقیف اسباب‌بازی‌های غیراستاندارد ادامه دارد.
کد خبر: ۶۵۶۸۲۱

به گزارش مهر، مسلم بیات با اشاره به اجباری بودن استاندارد اسباب‌بازی‌ها افزود: در جریان بازرسی کارشناسان و بازرسان این اداره کل از مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی‌ها، اسباب‌بازی‌های با نام تجاری کوشا، عرشیا، دانیال، گلچین، بازی شکل و رنگ، پا به پا، غزال و سازه جادویی به علت غیراستاندارد بودن توقیف و جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: طبق استاندارد ملی مربوط به اسباب‌بازی‌ها، به شماره 6204 و 8267 یک اسباب‌بازی استاندارد باید از نظر فیزیکی لبه تند و نوک تیز نداشته باشد.

وی با بیان این‌که مواد به کار رفته در اسباب‌بازی‌ها نباید برای سلامت کودک خطرآفرین باشد، گفت: توجه به نشانه‌گذاری گروه سنی مشخص شده و نشان استاندارد از سوی مصرف‌کنندگان ضروری است.

بیات خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل سالانه نسبت به نمونه برداری و آزمون اسباب‌بازی‌های موجود در بازار در قالب طرح طاها اقدام کرده و در صورت رد نتیجه آزمون آن، اسباب‌بازی‌های غیراستاندارد را جمع‌آوری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها