رییس اتحادیه طلا و جواهرات مطرح کرد

هشدار به خریداران ؛سکه‌های تقلبی قابل ردیابی نیست

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: باندی که با استفاده از اسید سکه های 25 تومانی را به 500 تومان تبدیل می کرد به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۶۵۳۸۷۷
باند توزیع سکه های تقلبی به دام پلیس افتادند

سردار سیروس فتحی فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: باندی که با استفاده از اسید، سکه های 25 تومانی را به 500 تومان تبدیل کرده و سپس آن را در بازار عرضه می کرد به دام پلیس افتادند.

وی افزود: مرکز لابراتوار این باند در شریف آباد پاکدشت بود که با عملیات اطلاعاتی و پلیس نیروی انتظامی دو سرکرده باند توزیع سکه های تقلبی به دام پلیس افتادند و در بازجویی های تخصصی به جرم خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه تیم ها و پلیس های تخصصی تشکیل شده به صورت پنهان و آشکار با تحت نظر قرار دادن مجرمین به صورت شبانه روزی تلاش می شود که وقوع سرقت به حداقل ممکن برسد، افزود: به شهروندان توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی فرصت جرم را از سارقان سلب کنند.

سردار فتحی تأکید کرد: برخی مجرمان برای رسیدن به اهداف تبهکارانه خود از ناآگاهی افراد سوء استفاده کرده و با جعل سکه، اسکناس و مواردی از این قبیل جرایم زیادی را مرتکب می‌شوند.

توزیع روزانه هزار سکه تقلبی 500 تومانی

وی با تاکید بر اینکه همکاری مردم در برخورد با متخلفان و برقراری نظم و امنیت مهم است، یادآور شد: همکاری مردم در راستای پشتیبانی و حمایت از پلیس در اجرای طرح مقابله با سارقان و جاعلان توسط نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

این مقام مسئول انتظامی، نظم و امنیت جامعه را مرهون تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی و با تعامل مردم، امنیت مناسبی را در جامعه ایجاد کرده و توانسته با سربلندی، آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرائم مختلف از شهروندان خواست که در صورت کسب اطلاع از فعالیت های مجرمانه برخی از افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز 110 به پلیس اطلاع دهند.

جاعلین سکه های تقلبی نیز طی سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران اظهار کردند: سکه های 25 تومانی را پس از جمع آوری از بازار، به وسیله اسید به 500 تومان تغییر داده و دوباره در بازار عرضه می کردیم که به طور متوسط در روز حدود هزار سکه تقلبی توسط ما جعل می شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها