معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون پس از بررسی وضعیت باغات خسارت دیده و جمع بندی اطلاعات، از سوی دولت با جدیت پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۶۱۴
خسارت آفت مگس زیتون به 5 هزار هکتار از اراضی طارم

حسن قدمی در بازدید از باغات زیتون بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین که در سال زراعی گذشته آفت مگس زیتون به کشاورزان خسارت وارد کرد، اعلام کرد: بزودی با حضور مسوولین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه و کنترل این آفت تصمیم گیری و راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت این آفت در باغات استان‌های قزوین، زنجان و گیلان افزود: مسئولین این استان‌ها در نشست تخصصی مربوط به مبارزه با آفت مگس زیتون حضور پیدا خواهند کرد تا با اتخاذ تصمیمات مناسب، شاهد از بین رفتن آفت در باغات استان‌های یاد شده باشیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این استانداران استان‌هایی که آفت زیتون باغات آن‌ها را دچار آسیب کرده بود با ارسال نامه‌ای از وزیران مربوطه خواسته بودند برای کمک به کشاورزان در راستای مبارزه با این آفت، راهکاری بیندیشند.

نزدیک به پنج هزار هکتار از اراضی بخش طارم سفلی در شمال غربی قزوین زیر کشت زیتون قرار دارد که به گفته مسئولین استانی، سال زراعی گذشته آفت زیتون به بسیاری از باغات از ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارات وارد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها