آلودگی باغات زیتون طارم به بیماری لکه طاووسی

مدیر جهاد کشاورزی ‌طارم بر لزوم مدیریت اصولی باغات زیتون طارم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری لکه طاووسی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۶۵۱۸۹
آلودگی باغات زیتون طارم به بیماری لکه طاووسی

جعفر رودی امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان در مورد بیماری لکه ‌طاووسی اظهار داشت: این بیماری از جمله بیماری‌های درخت زیتون به شمار می‌رود که معمولا هر جا درخت زیتون باشد این بیماری نیز مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه عوامل مختلفی موجب ایجاد بیماری لکه طاووسی در باغ زیتون می‌شود، افزود: یکی از عوامل شیوع این بیماری به مدیریت باغ مربوط می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: طی کارگروهی که اخیرا در شهرستان طارم تشکیل شده بود عنوان شد مدیریت باغ تاثیر 80 درصدی در مقابله با بیماری لکه طاووسی دارد.

این مسئول با تاکید بر هرس به موقع باغات زیتون در شهرستان طارم عنوان کرد: جوان‌سازی درختان زیتون در جلوگیری از شیوع بیماری لکه طاووسی در باغ بسیار تاثیرگذار است.

رودی همچنین بر مدیریت کف باغات زیتون تاکید کرد و گفت: از طریق پاکسازی کف باغ از علف‌های هرز و رعایت موارد فوق می‌توان به میزان 70 تا 80 درصد از بروز بیماری لکه طاووسی در باغ جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری لکه طاووسی در باغ‌های قدیمی زیتون بیشتر مشاهده می‌شود، بیان کرد: این امر به دلیل کم توجهی صاحبان باغات قدیمی به مدیریت اصولی باغ است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: بیماری لکه طاووسی در حال حاضر در برخی باغات شهرستان طارم مشاهده می‌شود ولی بالاتر از حد مجاز نرسیده است.

این مسئول با بیان اینکه درصدد هستیم با تامین اعتبار نسبت به مبارزه با بیماری لکه طاووسی در باغات زیتون شهرستان طارم اقدام کنیم، عنوان کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که جلوی پیشروی بیماری گرفته شده و اجازه ندهیم از حد مجاز بالا رود.

رودی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد خسارت ناشی از بیماری لکه طاووسی در باغات زیتون طارم به بیشتر از 10 درصد برسد، بیان داشت: در حال حاضر اگر آلودگی در برخی باغات زیتون باشد مربوط به باغ‌های قدیمی و مدیریت نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها