بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به قصد دیدار با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روانه واشنگتن شده است. مساله گفت‌وگوهای سازش و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در کنار ادامه مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای آن دو عنوان شده است. این درحالی است که یک اندیشکده آمریکایی می‌گوید بنیامین نتانیاهو این بار نیز در دیدار با اوباما بیشتر یک تماشاچی و واکنش‌گر خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۱۹۱۰

اندیشکده «شورای روابط خارجی» در مقاله‌ای تصریح کرد نتانیاهو در جایگاهی نیست که از رویکردی کاملا متفاوت با رویکرد اوباما در رابطه با ایران و صلح فلسطین جانبداری کند بلکه صرفا در برابر اوباما واکنش نشان می‌دهد.

روز گذشته باراک اوباما طی مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ هشدار داد، اگر مذاکرات صلح خاورمیانه به رهبری آمریکا شکست بخورد، واشنگتن دشوارتر از همیشه می‌تواند از رژیم صهیونیستی در مقابل تلاش‌ها برای انزوای بین‌المللی آن محافظت کند. وی تصریح کرد: پنجره برای آن‌که توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها برقرار شود در حال بسته‌شدن است بنابراین از نتانیاهو می‌خواهم از فرصت استفاده کند و توافق چارچوب پیشنهادی جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا را به منظور تمدید مذاکرات صلح بپذیرد.

به گزارش ایرنا، در پی اعلام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر در تنگنا قرار گرفتن واشنگتن برای دفاع از رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم فلسطینی‌ها را مسئول شکست روند مذاکرات سازش اعلام کرد و گفت: هرگونه توافق با فلسطین باید ضامن منافع حیاتی اسرائیل باشد. نتانیاهو در گفت‌وگو با «کانال 2» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: «خواستار توافق‌نامه صلح هستم اما، این توافق‌نامه باید خوب و مطلوب باشد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها