«جام‌جم» فرامتن بیانیه تحقیرآمیز‌ دفتر نتانیاهو را بررسی می‌کند

عقب‌نشینی از تهدید ایران

ترس خروج از کشور تنها علت بازداشت بابک زنجانی بوده است، باید انتظار داشت در صورتی که دولت مصادیق فساد مالی زنجانی را به قوه قضائیه ارائه نکند، وی به زودی از زندان آزاد شود.
کد خبر: ۶۵۱۷۸۸
احتمال آزادی بابک زنجانی

به گزارش سایت الف، بیش از دو ماه از دستگیری بابک زنجانی گذشته است. او در ۹ دی ماه ۹۲ بازداشت شد. حالا درحالی بازداشت موقت او وارد سومین ماه خود می شود که هنوز کیفرخواست اتهامی برای وی صادر نشده است.

محسنی اژه ای دادستان کل کشور ماه پیش گفته بود که او لیست اموالش را در اختیار قوه قضائیه قرار داده و گفته حاضر است برای تسویه حساب بدهیاش اموالش را به وزارت نفت منتقل کند.

البته‮ ‬دادستان‮ ‬کشور‮ ‬اضافه‮ ‬کرده‮ ‬بود‮ ‬که‮ ‬این‮ ‬قوه‮ «منتظر تصمیم وزارت نفت است تا پس از آن و در مرحله دوم اگر متوجه وقوع جرمی شود به آن جرم هم رسیدگی کند.‮» ‬با‮ ‬این‮ ‬توضیح‮ ‬به‮ ‬نظر‮ ‬می‮ ‬رسد‮ ‬فعلا‮ ‬از‮ ‬دیدگاه‮ ‬قوه‮ ‬قضائیه‮ ‬تنها‮ ‬جرم‮ ‬بابک‮ ‬زنجانی‮ ‬اموال‮ ‬دولتی‮ ‬است‮ ‬که‮ ‬بازگردانده‮ ‬نشده‮ ‬است‮. ‬

قوه قضائیه منتظر «تصمیم وزارت نفت» است تا جرم زنجانی را اعلام کنند. اما تاکنون مشخص نیست آیا وزارت نفت «وقوع جرم های دیگر» زنجانی را به قوه قضائیه اعلام کرده یا نه؟ دولت مدعی است در این پرونده «فساد مالی» صورت گرفته است. به علاوه علت عدم صدور کیفرخواست برای برای بابک زنجانی پس از گذشت بیش از دو ماه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد نتانیاهو به اوباما در مورد ایران

براساس نتانیاهو به اوباما،رژیم صهیونیستی با تشکیل دولت فلسطینی موافقت می کند و در مقابل خواستار موضعی سخت تر از سوی آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران می شود.

تایمز لندن در گزارشی تحت عنوان «اسرائیل: ایران هسته ای را متوقف کنید تا با دولت فلسطینی موافقت کنیم» نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد ارائه پیشنهای مهم را به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دارد.

اوباما سعی در متقاعد کردن اسرائیلی ها برای پذیرش توافقنامه تنظیم شده توسط جان کری دارد.

پاسخ روسیه به تهدید غرب

همزمان با تهدید نظامی کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه مسکو بر سر تشدید تنش میان دو طرف برسر اوکراین، ولادیمیر ماتویوف رییس روابط عمومی منطقه نظامی غرب روسیه از برگزاری رزمایش ناوگان دریای بالتیک این کشور در راستای کسب آمادگی نظامی و بازرسی سرزده ناوگان دریایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ماتویوف روزدوشنبه به ایتارتاس گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر از نیروهای ناوگان بالتیک روسیه در رزمایش تاکتیکی نیروهای گارد ساحلی در یکی از سایت های آموزشی منطقه کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک روسیه درچارچوب بازرسی سرزده از آمادگی رزمی نیروهای نظامی و تسلیحاتی منطقه نظامی مرکزی و غربی شرکت می کنند.

مقام نظامی روس بدون اشاره به زمان برگزاری این رزمایش افزود : بیش از450 واحد سخت افزارهای نظامی متشکل از حامل های زرهی پرسنلی BMP-2، تانک T-72 ، توپخانه های نصب آسان و خودکار و امکانات ارتباطی در این رزمایش بزرگ به کار گرفته می شود.

وی اضافه کرد: در یک مرحله از رزمایش نیروهای گارد ساحلی که کیلومترها از محل های دایمی استقرار خود پیاده روی کرده اند، در تمرین های مربوط به عملیات دفاعی و تهاجمی ویژه بهبود مهارت های خود در زمینه بکارگیری تسلیحات و سخت افزارهای متعارف، مانور در یک میدان جنگ و ساخت استحکامات شرکت کردند.

نگرانی از سیاست‌های فرهنگی دولت

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند.

به گزارش مهر، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای طی سخنانی به بیان دیدگاه خود در زمینه مذاکرات هسته ای پرداخت و اشاره کرد: صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسئولین امر در تبیین و توجیه کارهایشان سؤال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم اعتمادی نسبت به دولت جدید است.

وی در ادامه افزود: مذاکره‌کنندگان می‌توانستند با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به واقعیات مذاکرات، ضمن جلوگیری از سوء تفاهم و کم شدن اعتماد مردم، از مخالفت‌های احتمالی آنان به عنوان عاملی برای چانه‌زدن در مذاکره استفاده کنند.

دو «صادق» به دولت راستگویان اضافه شدند

برادر و پسر محمدرضا صادق مشاور رسانه ای حسن روحانی پست گرفته اند.این در حالی است که محمدرضا صادق پیش از این گفته بود قضاوت کلی افکار عمومی درباره مدیران این دولت مثبت است اما تا کنون درباره قضاوت افکار عمومی پیرامون انتصاب‌های فامیلی در دولت راستگویان توضیحی نداده است.

به گزارش صراط، پس از آنکه در ماههای ابتدایی دولت یازدهم، بیژن صادق برادر محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور مدیرعامل بیمه دانا شد، فرزند صادق نیز در دولت تدبیر و امید از پست بی نصیب نماند.

محمدرضا صادق که در روزهای ابتدایی دولت یازدهم به دلیل برخی اختلافات میان او و تعدادی از اعضای کابینه، حتی اعلام پست دقیق او در دولت و صدور حکمش نیز به تاخیر افتاده بود، با گذشت 7 ماه از عمر دولت راستگویان دو "صادق" دیگر را نیز "حکم به دست" می بیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
اراد
Canada
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
این وظیفه قوه قضاییه است كه اتهامات بابك را به مرحله اثبات برساند نه اینكه از دولت دلیل بخواهد چطور میشود یك متهم جز را در دادگاه قرار صادر میكنند ولی در مورد زنجانی نه ؟
a
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
یواش یواش افكار عمومی را اماده كنید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
بابا یك لحظه همه چشماشونو می بندند، آقابابك را آزاد كنید بره بات ریلیونهای خودش خوش بگذرون، اخه اگه گزارش عملكرد مالی اونو بدهند پای خیلی ها گیره؛ شتردیدی ندیدی ها برو بابك جون
والا چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
به سلامتی زندان كه جای مجرم های پولدار نیست جای مجرم های افتابه دزده و گدا گوره هاست بابك جان ازادیت مبارك از اینكه الكی گرفتند شما رامعذرت میخوام البته ادم پولدار در زندان هم فكر نكنم بد بگذراندبه خوبی خودت ببخش
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها