نبض سیاست

حمید رسایی: هجمه به صداوسیما تقویت مخالفان نظام است

حمید رسایی نماینده مردم تهران گفت: هجمه به صداوسیما باعث تقویت مخالفان جمهوری اسلامی خواهد شد و امروز هر کسی در این پروژه شرکت کند با آنها همراهی کرده است.
کد خبر: ۶۵۱۲۴۰
حمید رسایی: هجمه به صداوسیما تقویت مخالفان نظام است

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: همان کسانی که در دوران اصلاحات می‌گفتند صداوسیمای لاریجانی تعطیل باید گردد امروز همین شعار را برای آقای ضرغامی می‌دهند.

رسایی تاکید کرد: همراهی و همکاری صداوسیما با دولت بیش از اندازه شده و توقع دولتی‌ها هم بیش از حد شده است و آنها انتظار دارند صداوسیما به ابزار تبلیغات آنان تبدیل شود.

نامه برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به روحانی

خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام آگاه نوشت:‌ دوسوم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تغییر روسای دانشگاه‌ها واکنش نشان دادند و طی نامه‌ای اعتراض خود را به رئیس‌جمهور که رئیس این شورا نیز هست، ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه با تائید ارسال نامه به رئیس‌جمهور در خصوص عزل و نصب روسای دانشگاهی گفت: این نامه به دلیل مشکلاتی که از قبل در جابه‌جایی روسای دانشگاهی وجود داشت و برخی از سرپرست‌های دانشگاه‌ها بلاتکلیف می‌ماندند، آماده شد.

دعوت باوند به مرکز بررسی‌های استراتژیک

خبرگزاری تسنیم نوشت:‌ هرمیداس باوند که نقل خاطره‌ای از وی باعث توقیف روزنامه آسمان شد، با دعوت رسمی حسام‌الدین آشنا در جلسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری حاضر شد.

براساس این گزارش، در این جلسه که درباره بررسی روابط تاریخی ایران و انگلیس بود، علاوه بر باوند، صادق زیباکلام، مجید تفرشی، عباس سلیمی‌نمین و عبدالرضا داوری نیز حضور داشتند.

سناتور آمریکایی: تحریم در حال فروپاشی است

درحالی که لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا در یکی از برنامه‌های شبکه فاکس‌نیوز گفته است که تحریم‌های ضدایرانی در حال فروپاشی است، 38 سازمان مدنی در آمریکا هم در نامه‌ای مشترک خطاب به رهبران کنگره خواستار پایبندی این نهاد آمریکایی به متن توافق اولیه ایران و گروه 1+5 شدند و تاکید کردند که آمریکا نه‌تنها باید از هرگونه اقدام که نقض این توافق است، بپرهیزد بلکه باید با لغو بیشتر تحریم‌ها حمایت خود را از توافق با ایران نشان دهد.

باهنر: احساس کرده‌ایم ناطق‌‌نوری آمادگی حضور در عرصه را ندارد

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از آمادگی نداشتن ناطق نوری برای لیدری اصولگرایان خبر داد و گفت: بحث حضور وی مدت‌ها پیش مطرح بود؛ ما با وی مذاکره کرده بودیم، اما اکنون احساس کرده‌ایم که ناطق‌نوری فعلا آمادگی حضور در این صحنه‌ها را ندارد.

به گزارش فرارو، وی با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای محور قرار دادن ناطق‌نوری برای ریاست مجلس دهم تاکید کرد: این‌گونه خبرها ‌جوسازی رسانه‌ای بوده و شایعه‌ای بیش نیست، جواب صحیح آن را باید از خودش هم پرسید.

باهنر همچنین درباره همکاری آینده خود با ناطق‌نوری افزود: هر زمان که ایشان آمادگی حضور و همکاری داشته باشد، در خدمتشان هستیم.

درخواست اشد مجازات برای متهمان ترور دادستان زابل

محمد مرزیه دادستان زاهدان برای سه نفر از عناصر اصلی پرونده شهادت دادستان و راننده دادستانی زابل از دادگاه تقاضای اعدام کرد.

به گزارش ایرنا، موسی نوری‌قلعه‌نو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل همراه مهدی مرئی راننده دادستانی صبح پانزدهم آبان امسال هنگام عزیمت به محل کارشان ازسوی افراد مسلح مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

دادخواهی مهندس ایرانی گرفتار در اسپانیا

یک مهندس ایرانی که از 33 ماه پیش به اتهام تلاش برای نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سوی مقام‌های اسپانیایی بازداشت شده و از همان زمان، به صورت بلاتکلیف در این کشور اروپایی به‌سر می‌برد، از دولت خواست برای آزادی او اقدام کند.

به گزارش جام‌جم، مهندس علیرضا ولدخانی در اردیبهشت 1390به اتهام داشتن نیت قاچاق هلیکوپتر، توسط پلیس اسپانیا دستگیر شد، ولی با گذشت 33 ماه از آن زمان، پرونده او در مرحله دادگاه تحقیق قراردارد و او به صورت بلاتکلیف در مادرید زندگی می‌کند.

در حالی که ولدخانی وثیقه‌ای بسیار سنگین به دادگاه اسپانیا سپرده که به عقیده بسیاری از حقوقدانان، بیش از اندازه و نامتناسب با اتهام وارده به اوست، اما اجازه خروج از این کشور را ندارد و هر دو هفته یک بار باید خود را به دادگاه معرفی کند. این در حالی است که متهمان اصلی اسپانیایی‌ تبار پرونده، بدون هیچ‌گونه وثیقه‌ای به زندگی عادی خود مشغولند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها