در سال 2002 هنگامی که پس از مدتها انتظار جانشین F50 زنده شد و پا به عرصه گذاشت، همگان گفتند، اگر این مدل افسانه ای جدید است، پس F70 چه خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۰۱۹۴
فِراری؛ رویایی که به حقیقت پیوست

در آن سال انزو به هر چیزی که دنبالش بود دست یافت. فروش فوق العاده، اعتبار زیاد، احترام، کنار زدن رقبا و همه و همه را با هم خرید. آن هم با همکاری شخصی با نام مایکل شوماخر که راننده تست فراری بود و تجربیات شوماخر از قهرمانی هایش را در این مدل نهفته است. حال پس از 11 سال در سال 2013 که گذشت، در نمایشگاه ژنو 2013 از این مدل زیبا پرده برداری گردیده است و باعث بهت و حیرت همگان گردیده است. در آن سال ( 2002 ) پورشه، لامبورگینی، پاگانی، سالین، مرسدس بنز و برندهای دیگری برای رقابت حضور داشتند، به نحوی که اگر در آن زمان پول کافی داشتید، همه را می‌خواستید ولی الان دیگر به مانند سابق نیست. شاید لافراری تنها 918 را در برابر خویش می بیند و اینکه دیگر از نام های مشهور قدیم، شاید چند نام بیشتر زنده نباشند و مدل‌های افسانه ای ارائه دهند، پس رقابت بین 918 و لافراری به اوج خواهد رسید.

این تازه متولد شده به تعداد محدود 499 عدد تولید خواهد شد و هر کدام به ارزش بیش از 1 میلیون پوند خواهد بود تا این مدل را خاص تر نماید.

وزن این خودروی زیبای هیبریدی که برای پاس کردن استانداردهای سخت یورو 6، از موتوری هیبریدی و 12 سیلندر با یکدیگر نیرو می گیرد، 1255 کیلوگرم بوده و تماما از فیبر کربن ساخته شده که هم باعث سبکی و هم باعث بهبود عملکرد این خودرو خواهد شد.

توان تولیدی موتور 6262cc که دارای آرایش خورجینی و 12 سیلندر نیز بوده، عددی نزدیک به 789 اسب بخار بوده و گشتاور 700 نیوتن متری را به شما می دهد. البته موتور الکتریکی که با نام KERS نیز شناخته شده و در فرمولا 1 نیز مورد بهره‌برداری است، 161 اسب بخار اضافی را به صورت انرژی رایگان به همراه گشتاوری معادل 270 نیوتن متر را در اختیار صاحب خویش قرار می دهد. در نهایت قدرتی معادل 950 اسب بخار را به همراه 900 نیوتن متر گشتاور را تولید می نماید.

سیستم انتقال قدرت این خودروی زیبا، جعبه دنده ای 7 سرعته دو کلاچه بوده که نیرو را به چرخهای عقب منتقل می‌کند.

لاستیک های این خودروی زیبا در جلو دارای 265/30ZR19 و در عقب 345/30ZR20 است که بوسیله دیسک های کربن سرامیکی که با بوسترهای برمبو مسلح گردیده اند و در جلو 398 میلی متر ( 15.6 اینچ ) و در عقب 380 میلی متر ( 14.9 اینچ )، قطر دارند، احاطه گردیده است.

حداکثر سرعت این خودرو 370 کیلومتر اعلام گردیده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر را زیر 3 ثانیه برایش تخمین زده اند. این اعداد و ارقام همه ما را به یاد رکورد‌شکنی های انزو در زمان خویش می‌اندازد و همه انتظاراتی بیش از انزو را از این خودروی زیبا داریم.

در ادامه شما را به دیدن ویدئویی تبلیغاتی از این خودروی افسانه ای دعوت می‌کنیم و امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید.

جواد ودودزاده

منبع: http://www.car.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها