مردی که با جعل عنوان بازرس برای جلوگیری پلمب شدن مغازه‌های شهروندان اراکی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۲
دام بازرس قلابی برای کلاهبرداری از مغازه‌داران

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: هفته گذشته مرد مغازه‌داری با حضور در اداره پلیس اطلاعات و امنیت استان از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد مردی با معرفی خود به عنوان بازرس یکی از اداره‌های دولتی به مغازه او آمده و ادعا کرده وی تخلف کرده و باید مغازه‌اش چند ماه پلمب شود.

سرهنگ سید احمد خسروی افزود: در تحقیقات مشخص شد شاکی هر چه درباره شکایتی که از وی شده و نوع تخلفش با مرد بازرس حرف زده، او اطلاعات درستی به وی نداده و مغازه‌اش را ترک کرده است و این فرد روز بعد بار دیگر به مغازه شاکی بازگشته و این بار ادعا کرده است باید جریمه 11 میلیون و 500 هزار تومانی را نقدی به وی پرداخت کند، در غیر این صورت مغازه‌اش را پلمب خواهد کرد.

وی یادآور شد: شاکی که گمان می‌برد گفته‌های مرد بازرس صحت دارد، مبلغ درخواستی را به وی می‌پردازد و مرد بازرس آنجا را ترک می‌کند. روز بعد وقتی برای دریافت برگه فک پلمب به اداره مربوط مراجعه می‌کند و سراغ مرد بازرس را می‌گیرد، متوجه می‌شود او کارمند آنجا نبوده و از وی کلاهبرداری شده است.

خسروی تصریح کرد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات جستجو برای دستگیری بازرس قلابی ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران اطلاع یافتند متهمی که در تعقیبش هستند به عنوان بازرس وارد مغازه دیگری شده و قصد کلاهبرداری دارد که وی دستگیر و با انتقال متهم به مرکز پلیس معلوم شد او با کارت جعلی خود را بازرس معرفی کرده و با فریب مغازه‌داران از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با توصیه به شهروندان بویژه مغازه‌داران و صاحبان صنوف از آنها خواست فریب بازرس‌های قلابی را نخورند و هنگام مراجعه چنین افرادی با بررسی مدارک در تماس با مراکزی که آنها خود را منصوب به آنجا می‌دادند، از هویت واقعی بازرسان اطلاع یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها