آغاز ماراتن انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

هنوز یک هفته از تولد دولت جدید لبنان نگذشته و در حالی که یک کمیته هفت نفری از وزیران وابسته به جریان‌های سیاسی مختلف سرگرم تدوین بیانیه چالش‌برانگیز وزارتی دولت «تمام سلام» هستند، ماراتن انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان کلید خورده است.
کد خبر: ۶۴۸۷۳۰

به گزارش ایرنا، از هم‌اکنون رقابت میان طوایف مختلف بخصوص مسیحیان لبنان شدت بیشتری گرفته است، زیرا رئیس‌جمهور لبنان براساس تقسیم‌بندی‌های مذهبی و طایفه‌ای باید یک مسیحی مارونی باشد، اما این همه کار نیست، زیرا هر نامزد احتمالی و هوادارانش برای کسب رای مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید تلاش زیادی کند.

براساس قانون کنونی انتخاب رئیس‌جمهور لبنان، 128 نماینده مجلس این کشور که وابسته به جریان‌های سیاسی و طوایف و مذاهب مختلف هستند و بیشتر در قالب فراکسیون‌های مختلف فعالیت می‌کنند از میان نامزدهای مطرح یک تن را برمی‌گزینند تا به بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) وارد شود.

قرار است بیست‌وپنجم مارس 2014 (پنجم فروردین 93) رایزنی‌های سیاسی و پارلمانی برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان شروع شود تا فرد جایگزین میشل سلیمان تعیین شود. از این تاریخ لبنانی‌ها به مدت دو ماه فرصت دارند رئیس‌جمهور جدید را انتخاب کنند و اگر چنین نشود، این کشور با تحولاتی غیرقابل پیش‌بینی مواجه خواهد بود. روزنامه لبنانی السفیر اخیرا با بیان این‌که میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان مجددا نسبت به احتمال تمدید دوره ریاست جمهوری خود ابراز نارضایتی کرده است، نوشت: سلیمان در جمع برخی از سیاستمداران لبنانی گفته است که نیاز به استراحت دارد و مسئولیت همه لبنانی‌ها این است که رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها