معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه است که با حضور در مجلس شورای اسلامی چگونگی اجرا و اقدامات صورت گرفته در این پروژه برای نمایندگان تشریح شد که ماحصل آن، پذیرش اقدامات انجام شده توسط وزارت راه درباره اجرای بهینه این پروژه و در نهایت احتمال خروج استیضاح وزیر راه از دستور کار نمایندگان بود
کد خبر: ۶۴۸۶۱۹
استیضاح وزیر راه از دستور کار مجلس خارج می شود

هفته پیش 13 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در مجلس امضا کردند که موضوع این استیضاح راه آهن مشهد - شیروان - بجنورد - گرگان بود که به گفته نمایندگان معترض " در دولت دهم تمام مسیر قانونی آن طی و قراردادش بسته شده بود اما دولت یازدهم آن را لغو کرد".

در این زمینه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مجلس حضور یافت و در ارتباط با پروژه راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد به سوالات نمایندگان پاسخ داد و درباره چگونگی اجرای پروژه و اقدامات صورت گرفته توضیح داد.

به گفته نورزاد در جلسه‌ای که با امضا‌کنندگان استیضاح برگزار شد، توضیح کاملی درباره مراحل اجرای این طرح ارائه شد که ماحصل این جلسه، پذیرش اقدامات انجام شده توسط وزارت راه درباره اجرای بهینه این پروژه بود.

وی راه‌آهن گرگان - بجنورد - شیروان - مشهد را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه عنوان و اظهار کرد: با هدف اتصال مرکز استان خراسان شمالی به شبکه ریلی و ایجاد مسیر ترابری ایمن جهت تردد زائران امام هشتم و ایجاد مسیر جدید ریلی جهت ترانزیت کریدور شرق دریای خزر، احداث این خط ریلی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره تفاهم نامه‌ای که در دولت دهم درباره اجرای این پروژه منعقد شده بود، گفت: تفاهم‌نامه اولیه‌ای که برای احداث این پروژه به امضای کنسرسیوم ایرانی و خارجی رسیده اشکالاتی دارد که برطرف کردن این ایرادات و طی شدن فرآیند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد، از جمله اقداماتی است که طی این مدت صورت گرفته است.

به گفته او در تفاهم‌نامه اولیه درصد مشارکت طرف ایرانی ۴۰ درصد درنظر گرفته شده که برخلاف قانون استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی است. ابعاد کامل این پروژه و طول حدود ۶۳۰ کیلومتری آن هم در تفاهم‌امه اولیه ذکر نشده و تنها قسمتی از پروژه را در حد ۳۰۰ کیلومتر درنظر گرفته‌اند ضمن اینکه در زمان امضای تفاهم‌نامه مطالعات جامعی برای این طرح انجام نشده است.

نورزاد افزود: با شروع کار دولت یازدهم کمیته‌ای از طرف مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بحث فاینانس تمام پروژه‌های در حال اقدام و از جمله این پروژه تشکیل شد و مساله تامین منابع آن به صورت اصولی در حال تدوین است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها