وزیر راه و شهرسازی به وضعیت شهرسازی و مسکن نیز اشاره کرد و گفت: با وجودی که خود را متعهد به انجام پروژه های مسکن مهر و تکمیل آنها می دانیم باید اذعان کنیم که چنین حجم مداخله گسترده ای در زندگی خصوصی مردم نه تنها فقر زدایی نیست بلکه در دراز مدت می تواند به توسعه فقر نیز منجر شود چرا که مباحثی مانند حمل و نقل، آسایش، رفاه و اشتغال در این پروژه ها دیده نشده است.
کد خبر: ۶۲۹۹۳۰
عاقبت مسکن مهر توسعه فقر است

عباس آخوندی در جمع مدیران راه و شهرسازی استان‌ها با اعلام اینکه در حال بازنگری طرح جامع مسکن و اجرای صحیح قانون ساماندهی و عرضه مسکن با استفاده از ابزارهای قانونی هستیم، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا کمیته مامور بازنگری طرح جامع مسکن محصولی ماهانه داشته باشد و آن را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مصوبات کمیسیون ماده پنج مغایرت های کلی را با طرح های جامع نشان می دهد که حاکی از تصمیمات خطرناک گرفته شده در کلان‌شهرها و شهرهای مختلف است، افزود: چنین مصوباتی را با طرح‌های جامع مطابقت خواهیم داد و اعلام می کنیم که هیچ تعهدی نسبت به عدم لغو مصوباتی که مغایرت‌های اساسی دارند، نداریم.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران استانی این وزارتخانه نیز گفت: چنانچه تحت فشار سیاسی و به هر دلیل دیگری تصمیمی مغایر با طرح‌های جامع در کمیسیون ماده پنج اتخاذ شده و به تهران اعلام شود بدون هیچ ملاحظه ای مغایرت طرح‌ها را اعلام خواهیم کرد چرا که نمی توان از حقوق مردم به راحتی گذشت.

وی همچنین اعلام کرد: شیوه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم که در آن پروژه‌های بیمارستانی توسط بخش خصوصی که لزوما پزشک نیستند نیز اجرا شود و وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز را به مدت 30 سال از آنها می‌خرد.

وزیر راه و شهرسازی با غلط خواندن این تصور که همه پروژه های عمرانی باید توسط دولت انجام شود، اظهار کرد: می‌توان اجرای پروژه‌ها را به بخش خصوصی و از این طریق توسعه را به مردم منتقل کرد تا جایی که در کشوری مانند انگلستان به همین شیوه 32 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

آخوندی با بیان اینکه اجرای چنین شیوه‌ای از سرمایه‌گذاری برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد و ممکن است با مسایل مختلفی روبرو شود، ادامه داد: باید کار را از جایی شروع کرده و با مسائل آن آشنا شویم تا بتوانیم از آنها عبور کنیم.

وی خواستار رابطه تنگاتنگ مدیران راه و شهرسازی در استانها با بخش خصوصی و نهادهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شد و افزود: این نهادها باید بتوانند راجع به شیوه توسعه استان خود اظهار نظر کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی‌توان تمام گلوگاه‌های تصمیم گیری را در اختیار دولت نگاه داشت و سپس انتظار سرمایه گذاری بخش خصوصی را نیز داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها در بخشی مانند حمل و نقل ریلی ثابت نگه داشته شود معلوم است که کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش نخواهد داشت و نتیجه آن ناوگانی فرسوده است که اضافه کردن 3000 واگن مسافری و 20 هزار واگن باری مورد نیاز آن میسر نیست.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها