حمله طالبان به کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله

کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله، یکی از مهمترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در شرق این کشور و در مسیر شاهراه‌ کابل - جلال‌آباد هدف حمله شورشیان مسلح قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۲
حمله طالبان به کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاتس جمهوری افغانستان بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده یکی از افرادی است که شانس پیروزی او در این انتخابات بالا است.

فضل‌الرحمن اوریا، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله به بی‌بی‌سی گفت که کاروان حامل او و تیم انتخاباتی‌اش پس از دو روز کمپین انتخاباتی در ننگرهار، در راه بازگشت به کابل در منطقه تنگی ابریشم در ولسوالی سروبی هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت.

اوریا گفت که در این حادثه به آقای عبدالله و اعضای تیمش آسیبی نرسیده‌است.

مقامات پلیس گفته‌اند که این آتشباری سنگین بوده و از قله‌های دوردست منطقه صورت گرفته و در نتیجه آن فرمانده پلیس ولسوالی سروبی زخمی شده است.

سخنگوی دکتر عبدالله از آنچه او ناتوانی دولت افغانستان در تامین امنیت آقای عبدالله و کارمندان ستاد انتخاباتی‌اش خواند، انتقاد کرد و گفت ادامه این وضعیت بسیار نگران کننده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در تماس با رسانه‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌است.

پیش از این نیز ۲۰ روز پیش و تنها یک روز مانده به آغاز رسمی مبارزات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مسئول ستاد انتخاباتی آقای عبدالله در هرات و یکی از همکارانش از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ۱۶ فروردین برگزار شود، ۱۱ نامزد شرکت دارند.

وزارت داخله افغانستان ۳۵ محافظ مسلح، ۴ خودروی زرهی و دو خودروی تعقیبی را در اختیار همه نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان قرار داده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها