پنجشنبه گذشته، در جلسه بررسی لایحه بودجه 93، کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد که علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد از مالیات سلامت به سازمان بیمه سلامت ایرانیان تعلق بگیرد.
کد خبر: ۶۴۴۳۳۰

به گزارش فارس، رئیس مجلس با تاکید بر وجود ابهام در این مصوبه اخیر مجلس درباره نحوه هزینه‌کرد مالیات سلامت گفت: مصوبه قانونی براساس آیین‌نامه داخلی نمی‌تواند در کمیسیون تلفیق اصلاح شود، از این‌رو از رئیس این کمیسیون می‌خواهیم این مصوبه دوباره بررسی شود.

علی لاریجانی افزود: قطعا این موضوع باید در کمیسیون تلفیق بار دیگر بررسی شود، زیرا هم‌اکنون متولی اموری مانند تامین تجهیزات بیمارستانی، مصارف هیات امنای ارزی و بیمه بیماران صعب‌العلاج در بند الحاقی به تبصره 9 مشخص نیست. از طرفی دیگر مصوبه قانونی براساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌تواند در کمیسیون تلفیق اصلاح شود، از این‌رو از رئیس این کمیسیون می‌خواهیم که برای حل این ابهام چاره‌ای بیندیشد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به مصوبه روز پنجشنبه(هفدهم بهمن) مجلس مبنی بر اختصاص صددرصد از منابع دریافتی مالیات سلامت به سازمان بیمه سلامت ایرانیان انتقاد کرد.

وی عنوان کرد: قطعا این مصوبه به علت حذف عبارت «در‌اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد» دارای ابهام است، زیرا در بند الحاقی به تبصره 10 آمده است که سازمان فوق باید نسبت به تامین تجهیزات بیمارستانی و مصارف هیات امنای ارزی اقدام کند، این در حالی است که این اقدامات از وظایف سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم رفع ابهام بند الحاقی به تبصره 10 تاکید کرد و یادآور شد: به‌طور حتم با مصوبه کنونی اقدامات و وظایفی مانند تامین تجهیزات بیمارستانی، مصارف هیات امنای ارزی و بیمه بیماران صعب‌العلاج در بلاتکلیفی قرار می‌گیرد، از این‌رو این موضوع باید رفع ابهام شود. از طرفی دیگر در مصوبه مذکور صددرصد از منابع اعتباری در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار‌گرفته و این در حالی است که هنوز این سازمان به‌طور واقعی تشکیل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها