سی و چهارمین دوره رقابت های جام تختی

پرویز هادی گل کاشت

اوج رقابت های سی و چهارمین دوره رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی در سنگین وزن رقم خورد و طی آن پرویز هادی با پیروزی بر شابانبای از قزاقستان و برنده کمیل قاسمی و محمد رضا آذرشکیب با شایستگی به مدال طلای وزن 125 کیلو رسید .
کد خبر: ۶۴۳۸۱۷
پرویز هادی گل کاشت

به گزارش جام جم ورزشی ، پرویز هادی که پیش از این به مدال طلای آسیا دست یافته و طی دو سال اخیر پشت سر کمیل قاسمی نفر سوم المپیک مانده بود ؛ در این رقابت ها جسورانه کشتی گرفت و با ارایه یک کشتی جانانه به مدال طلای سنیگن وزن رسید . مدالی که برای ایرانی ها از ارزش زیادی برخوردار بوده و دوست ندارند ، نماینده کشورشان را بازنده ببینند . در این مبارزه هادی با وجود آنکه ابتدا دو امتیاز به حریف داد ، اما با خیمه های سنگین خود نفس دولت شابانبای را به شماره انداخت تا در ادامه با قوس کردن و زیر گیریهای خود حریف را وادار به دادن امتیاز کند . چنین نیز بود که این کشتی گیر تبریزی در پایان با برتری 9-4 بر این حریف کشتی بلد که پیش از این آذرشکیب و قاسمی را برده بود ، به مقام قهرمانی رسید تا حسن ختامی زیبا را برای جام تختی به تصویر بکشد .

دولت نیاز بیکوف قهرمان وزن 61 کیلوگرم شد

در دیدار فینال وزن 61 کیلوگرم دولت نیاز بیکوف از قزاقستان با نتیجه 7 بر 5 ضربه فنی از سد واسیلی فدروشین از اوکراین گذشت.در دیدارهای رده بندی نوری یوکی تاکاسوکا از ژاپن 5 بر 3 ری جونگ میونگ از کره شمالی را مغلوب کرد و سید احمد محمدی با نتیجه 12 بر 2 از سد والودیا فرانکلیان از ارمنستان گذشت

رده بندی وزن 61 کیلوگرم

1- دولت نیاز بیکوف (قزاقستان) 2- واسیلی فدروشین (اوکراین) 3- نوری یوکی تاکاسوکا (ژاپن) و سید احمد محمدی 5- ری جونگ میونگ (کره شمالی) و والودیا فرانکلیان (ارمنستان)

مصطفی حسین خانی طلایی وزن 70 کیلو

در دیدار فینال وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی با نتیجه 5 بر صفر از سد پیمان یاراحمدی گذشت.در دیدارهای رده بندی نیز محمد مهدی یگانه جعفری با نتیجه 12 بر 2 از سد بولات ساکایف از قزاقستان گذشت و سعید داداش پور 8 بر یک عظمت امور ژانوف از قزاقستان را شکست داد.

رده بندی وزن 70 کیلوگرم:

1- مصفی حسین خانی 2- پیمان یاراحمدی 3- محمدمهدی یگانه جعفری و سعید داداش پور 5- بولات ساکایف و عظمت امورژانوف (قزاقستان)

میثم مصطفی جوکار قهرمان وزن 86 کیلوگرم شد

در دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم میثم مصطفی جوکار با نتیجه 4 بر صفر جلال زمان را شکست داد و قهرمان شد.در دیدارهای رده بندی نیز اسماعیل نتجاتیان با نتیجه 6 بر 4 یرالی آبارشیف از قزاقستان را شکست داد و محمد جواد ابراهیمی 8 بر 2 از سد علیرضا کریمی گذشت.

رده بندی وزن 86 کیلوگرم:

  1. میثم مصطفی جوکار 2- جلال زمان 3- اسماعیل نجاتیان و محمدجواد ابراهیمی 5- یرالی آبارشایف (قزاقستان) و علیرضا کریمی (ایران)


رده بندی وزن 120 کیلوگرم:

1-
پرویز هادی 2- دولت شابانبای (قزاقستان) 3- کمیل قاسمی وعبداله قمی 5- سید محمدرضا آذرشکیب و آیال لازاریف (قرقیزستان(


رده بندی تیمی: 1- ایران 74 امتیاز 2- قزاقستان 54 امتیاز 3- اوکراین 21 امتیاز 4- کره شمالی 20 امتیاز 5- قرقیزستان 20 امتیاز 6- گرجستان 19 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها