حسین سهیلی‌زاده، کارگردان سریال آوای باران در نشست خبری این سریال با تاکید بر این‌که خوشحال است این سریال مورد توجه بیش از اندازه مخاطبان قرار گرفته، گفت: استقبال مخاطبان از آوای باران فراتر از انتظارمان بود و تلاش کردیم این اثر حرفی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۶۴۲۹۶۰

به گزارش جام‌جم، نشست خبری سریال تلویزیونی آوای باران با حضور کارگردان، نویسندگان، تهیه‌کننده و بازیگران دیروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سهیلی‌زاده، کارگردان سریال آوای باران با ابراز خرسندی از این‌که این مجموعه مورد توجه و رضایت مردم قرار گرفته، افزود: در سریال آوای باران به موضوع تکدیگری و متکدیان پرداختیم اما به هیچ وجه درگیر سیاه‌نمایی نشدیم و تلاش کردیم از نمایش سیاهی‌ها در سریال کم کنیم تا حرفی تازه برای مخاطبان داشته باشیم.این کارگردان درباره این‌که چرا به دوران کودکی باران بویژه وقتی به خانه شکیب می‌رود بیشتر پرداخته نشده، توضیح داد: اگر می‌خواستیم چنین کاری انجام بدهیم باید یک قصه دیگر را به تصویر می‌کشیدیم. ضمن این‌که دغدغه ما در این سریال زمان حال بود و ده قسمت اول مجموعه پیش درآمد 30 قسمت بعدی بود، چون می‌دانستیم بخش دوم قصه جذاب‌تر از بخش اول خواهد بود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا چند پایان برای این سریال انتخاب کرده بودید، گفت: نه، این طور نبود که چند پایان نوشته باشیم. من معمولا در درام‌های شبانه قسمت‌های پایانی سریال را دیرتر ضبط می‌کنم تا قصه لو نرود، حتی بازیگران را هم در جریان پایان قصه نمی‌گذارم. درباره این سریال هم این اتفاق افتاد و ما سه قسمت پایانی را دیرتر ضبط کردیم. این طور نبود که چند پایان برای سریال در نظر گرفته باشیم، بلکه قسمت آخر را شش بار بازنویسی کردیم.

محمد هاشمی‌اصل، تهیه‌کننده سریال آوای باران در این نشست گفت: یکی از رسالت‌های افرادی که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند، توجه به موضوعات اجتماعی است. من از سال 1372 تا امروز در این حوزه کار کرده‌ام و علاقه‌مند بودم وارد حوزه فیلم و سریال با موضوع اجتماعی شوم. به همین دلیل با همراهی آقای سهیلی‌زاده کارگردان و علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نویسنده روی طرح سریال آوای باران کار کردیم.

علیرضا کاظمی‌پور، یکی از نویسندگان سریال درباره این‌که تا چه میزان از شخصیت فاگین رمان اولیور توئیست برای شخصیت‌پردازی شکیب الهام گرفتید، عنوان کرد: من و سعید جلالی قبل از نگارش این سریال روی قصه و فیلم‌هایی که با این محوریت نوشته و ساخته شده بود مثل کوزت بینوایان، اولیور توئیست، سیندرلا و میلیونر زاغه‌نشین فکر کرده بودیم، اما بعد به یک قصه جدید رسیدیم و این طور نبود که بخواهیم از این آثار الگو بگیریم.وی با اشاره به انتخاب حمیدرضا پگاه برای نقش طاها گفت: زمانی که آقای پگاه برای این نقش انتخاب شد، موافق نبودم اما در اواسط کار نظرم کاملا تغییر کرد و متوجه شدم که او بهترین گزینه برای ایفای این نقش است.پگاه هم در ادامه صحبت کاظمی‌پور، درباره این سریال گفت: من اگر متنی را دوست نداشته باشم، آن را بازی نمی‌کنم، ولی فیلمنامه سریال آوای باران را دوست داشتم. قبل از سریال آوای باران در مجموعه آخرین گناه سال 1385 با آقای سهیلی‌زاده همکاری کردم و او را می‌شناختم. خوشبختانه بار دیگر شرایط همکاری با او فراهم شد. دوست ندارم شخصیت‌های عجیب و غریب را بازی کنم، بلکه علاقه‌مندم نقشی را بازی کنم که در شرایط عجیب و غریب قرار می‌گیرد.

در این نشست سعید جلالی نویسنده، آزاده زارعی، الهام چرخنده، مهران رنجبر، امیر دژاکام و دیگر بازیگران این سریال حضور داشتند. گفت‌وگو با حسین سهیلی‌زاده بزودی در صفحه 9 روزنامه جام‌جم چاپ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها