فجیع ترین آهو کشان سال

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشف کله بیش از 20 راس آهو و قوچ در یک منزل مسکونی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۳۳۳
فجیع ترین آهو کشان سال

 کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر نگهداری اجزای بدن حیوانات وحشی در یک منزل مسکونی واقع در شهر مشهد، نیروهای یگان محیط زیست روز چهارشنبه هفته پیش پس از اخذ حکم قضایی ورود به منزل وارد این خانه شده، به تفتیش و بازرسی آن پرداختند و با صحنه ای غیر قابل باور و دردناک مواجه شدند.

به گفته وی، نیروهای یگان حفاظت در فریزر این منزل مسکونی ۱۰ عدد سر متعلق به آهوی نر و ماده و ۴ عدد سر متعلق به قوچ وحشی کشف کردند.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: علاوه بر آن یک تاکسیدرمی قوچ وحشی ۹ ساله، مقادیری گوشت شکار متعلق به آهو و قوچ و میش و همچنین  ۴ تخته پوست آهوی دباغی شده و شاخ های آهوان سلاخی شده کشف شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی نیز در این باره گفته است: همپنین یک دستگاه خودروی جیپ صحرا متعلق به متهم توقیف و جهت بررسی های بیشتر به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

به گفته حمید صالحی، عامل این کشتار بیرحمانه پیش از رسیدن مامورین خانه را کرده و متواری شده بود.

وی افزود: مأموران در جستجوی متهم فراری به محل کار وی مراجعه و در بازرسی از این مکان نیز اجزای بدن یک رأس آهو، یک تخته پوست سوخته آهو و ۶ پوکه اسلحه فشنگ اسلحه شکاری کشف شد.

صالحی گفت: تاکنون در جریان بازرسی ها از منزل و محل کار این مجرم فراری اجزای بدن ۱۶ رأس آهو و ۴ رأس قوچ وحشی کشف شده است اما بقایای ۵ عدد جمجمه آهو و استخوان های برجامانده نشان از کشتار تعداد بیشتری آهو دارد.

وی یادآور شد: با ارجاع پرونده به مقامات قضایی و با دستور بازپرس، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه این مجرم فراری و روشن شدن ابعاد  این پرونده ادامه دارد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
خداوند متعال لعنتت كند گرگ صفت، بیچاره حیوانات كه كسی نیست حمایتشان كند دلم سوخت برای حیوانات بیچاره
عباس زاهدپور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
چرا دولت در برخورد با این افراد حالت فوق العاده اعلام نمیكند و متخلفین را به اشد مجازات نمی رساند .صرف اطلاع رسانی به مردم مشكلی را حل نمیكند.لطفا قبل از انقراض نسل حیات وحش ومحیط طبیعی ایران اقدام كنید.
صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
در شهر مشهد رضوی جایی كه در گوشه گوشه شهر ومحله های ان تصویری از اهو این غزال زیبا وجود دارد وهمه جا یاد اور شده امام رضا ع ضامن این اهوی زیبا ست اخه دل انسان ریش ریش میشود در رسانه ها می بینیم كشورهای خارجی برای نجات یك حیوان در بند از جان خود میگذرد تصاویری را گاهی اوقات میبینیم كه ما مسلما نا ن كم میاریم و از كار خود شرمنده میشویم هر جا صحبت تمدن است ما پیش قدمیم هر جا صحبت از بذل وبخشش است ما ایرانیها در رأسیم نمیدانم چه فكری داشته این انسان گرگ نما اخه گرگ وقتی به گله حمله كند دست به كشتار میزند وبی رحمانه ترین تصویر رابرجا میگذارد این اقا روی گرگ را سفید كرد خدا رویش را سیاه كند بحق ال محمد انشا....كه این لطمه را به ایران وایرانی وارد كرده

نیازمندی ها