از دست دادن دو بازیکن بزرگ و باتجربه برای هر تیمی ضربه‌ای سهمگین به حساب می‌آید، چه برسد به این‌که استقلال در آستانه از دست دادن بازیکن سوم و ملی‌پوش خود است.
کد خبر: ۶۴۰۸۹۶
ضرر بزرگ استقلال

هر چند مدیر عامل استقلال اعلام کرده که به‌هیچ‌وجه رضایت نامه آندرانیک تیموریان را ولو به قیمت شکایت به فیفا صادر نخواهد کرد و امیر قلعه نویی نیز اعلام کرده که سخت به حضور آندو در تیمش نیازمند بوده و توقع ندارد که او در این مقطع از جمع آبی‌ها جدا شود، اما تیموریان دیروز در تست پزشکی تیم الاهلی نیز شرکت کرد تا حضورش در این تیم قطری تمام شده باشد؛ تیمی که مجتبی جباری را نیز در اختیار دارد و عزم جزم کرده تا با قرار دادن آندو در کنار جباری به‌عنوان بازیکنی فانتزی با پاس‌های دقیق و عمقی‌اش، خط میانی تیمش را از هر حیث تقویت کند بویژه که آندو و مجتبی از بازی در کنار هم تجربه خوبی داشته و به نوعی چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند. به‌طور طبیعی نیز حضور آندوی قدرتی و انرژیک در کنار جباری با پاس‌های ظریفش، مکملی خوب را در خط میانی الاهلی تشکیل خواهد داد تا این تیم که فعلا در بین سه تیم اول جدول لیگ ستارگان قطر است، شانس‌های قهرمانی خود را افزون سازد.

به هر حال استقلال در شرایطی سفت و سخت اعلام کرده که راضی به از دست دادن ستاره تیمش در خط میانی نیست که به گفته سرژیک تیموریان، برادر آندو و مدیر برنامه‌های این بازیکن، در قرارداد او بندی وجود دارد که اجازه این جدایی را می‌دهد. در رابطه با این جدایی باید گفت که از دست دادن تیموریان برای استقلال ضربه سنگینی خواهد بود و هیچ تضمینی وجود ندارد که قلعه‌نویی بتواند جای خالی او را بسادگی در ترکیب تیمش پر کند. در حقیقت وقتی پژمان منتظری از استقلال جدا شد، قلعه‌نویی با چند جابه‌جایی تاکتیکی در خط دفاع، جای این بازیکن ملی پوش را پر کرد. حتی وقتی جواد نکونام نیز از جمع آبی‌ها جدا و به تیم کویتی پیوست، استقلال با حضور و دوندگی زیاد و بازی موثر و سازنده آندو تیموریان، جای خالی کاپیتان تیم ملی را چندان احساس نکرد، اما حالا این پرسش مطرح است که چه بازیکنی می‌خواهد جای خالی آندو را در ترکیب آبی‌ها پر کند؟ آن هم بازیکنی که در این فصل یکی از ستاره‌های استقلال به حساب آمده و نقشی بسزا در صدرنشینی و اوج گرفتن تیمش داشته است. معتقدیم جدایی احتمالی آندو، ضربه‌ای اساسی به تیم استقلال در راه قهرمانی خواهد بود و باید دید سرمربی کار کشته آبی‌ها با این مساله چگونه کنار خواهد آمد. به هر حال وقتی صحبت چند میلیارد پول در میان باشد و استقلال نیز به تعهدات مالی‌اش عمل نکرده باشد، نباید چندان به آندو خرده گرفت که به قرارداد 1/5میلیون‌دلاری تیم قطری «نه» بگوید.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
نگارنده مطلب فوق چنان از الاهلی بعنوان تیم سوم جزیره قطر صحبت كرده كه یادش رفته استقلال صدرنشین لیگ ایران و پر افتخارترین تیم ایران در آسیا است كه بخاطر مخالفت با برنامه های كروش با هماهنگی این مربی و فدراسیون در حال خلع سلاح شدن است كه اینهم از ناپاكیهای این فوتبال است و الا بقول سرژیك تیموریان این انتقال فقط جنبه مالی ندارد و خرده حساب كروش با قلعه نوئی است!

نیازمندی ها