معرفی اعضای هیأت‌های نظارت بر نشر کتاب

با معرفی اعضای هیأت‌های نظارت بر نشر کتاب بزرگسال و کودک و نوجوان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد به توضیحاتی در این باره پرداخت.
کد خبر: ۶۴۰۷۰۷

به گزارش ایسنا، اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند که بر اساس آن احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مؤمنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و فریبا علاسوند اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال هستند.

همچنین اعضای هیأت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبدالله حسن‌زاده و مهنوش مشیری معرفی شدند.این اعضا در جلسه 741 شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه‌شنبه، هشتم‌بهمن به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و با حضور رؤسای قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، معرفی شدند.

همچنین در این جلسه با رای اکثریت اعضا،حجت‌الاسلام قمی به عنوان نماینده جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات جایگزین حجت‌الاسلام محمدی شد.

با اعلام اسامی اعضای هیأت‌های نظارت بر نشر کتاب، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورا تغییرات مختصری در فهرست ایجاد کرده، اما بافت کلی را که نگاه اعتدالی و رو به جلو در حوزه نظارت بود، حفظ کرده است و می‌توان امیدوار بود که با این ترکیب، تغییر نگاه به کتاب با گذشته تفاوت محسوس داشته باشد.

صالحی افزود: در ضوابط نشر که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 89 بود، هیأت نظارتی برای نظارت بر کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است. این مصوبه ابلاغ شد و طبعا مرحله بعدی لازم داشت که شورا راجع‌ به این هیأت‌ها و افرادش تصمیم بگیرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه بزرگسال اسامی را مشخص کرد که حکمش از سوی آقای احمدی‌نژاد ابلاغ نشد. در مورد کتاب‌های کودک و نوجوان هم عملا در سال‌های گذشته این اعضا در اداره کتاب به عنوان عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیری در حوزه کتاب حضور نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها