حجت الاسلام سعیدی:

در برابر حمله از هر زمانی آماده‌تریم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: هدف سپاه از ورود به پروژه‌های اقتصادی کسب درآمد نیست بلکه حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه است.
کد خبر: ۶۳۹۲۸۵
در برابر حمله از هر زمانی آماده‌تریم

حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، امروز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با موضوع دستاوردهای سپاه در عرصه قدرت نرم برگزار شد اظهار داشت: به یقین انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در تاریخ معاصر بوده است.

وی افزود: پس از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی، این انقلاب اسلامی بود که توانست تاثیر شگرف و عمیقی را در سطح ایران، منطقه و عرصه بین‌المللی از خود به جای بگذارد و در حقیقت نظام دو قطبی و تقسیم‌بندی شده در آن دوره را به هم ریخت و مدل جدید و نوینی را با تکیه بر جهان‌بینی توحیدی و وحیانی و ایدئولوژی متکی بر اسلام فراروی بشر قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه گستره تاثیر انقلاب اسلامی به مراتب از انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر شوروی فراتر و بیشتر بود و با گذشت 35 سال از عمر این انقلاب همچنان شاهد گسترش این نفوذ و امواج آن هستیم، به تعبیری از کسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا اشاره کرد و گفت: کسینجر می‌گوید که گاهی یک وزنه کوچک در استخر بیفتد موجی را ایجاد می‌کند، اما وقتی یک وزنه سنگین در اقیانوس قرار گیرد، امواج و سونامی آن بسیار گسترده است و تعبیر او (کسینجر) از انقلاب همان وزنه سنگینی بود که امواجش سراسر جهان را در برگرفته بود.

سعیدی در ادامه به دستاوردهای سپاه در عرصه داخلی اشاره کرد و افزود: مهتمرین دستاورد انقلاب در عرصه داخلی احیای نرم‌افزار توحیدی و بعثت بود که در واقع بازگشت به ایدئولوژی باری‌تعالی برای ارائه قانون و رهبری مطلوب به بشریت بود.

به گفته وی، دو دیدگاه در مورد اداره بشر و قانون و مقررات وجود دارد که یک دیدگاه، دیدگاه ژان ژاک روسو و مونتسکیو است که اگر 50 درصد جمعیت بعلاوه یک به شخص و قانونی رای داد، آن شخص و قانون حاکم می‌شود، اما تجربه بشر در این زمینه تجربه بن‌بستی بوده است. بنابراین آنچه که خداوند تدبیر کرده راه دیگری بود که امام آن را به بشر ارائه داد، یعنی تکیه بر نرم‌افزار بعثت و توحید و ارائه رهبری مطلوب مبتنی بر نبوت، امامت و ولایت فقیه.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: دستاوردهای علمی و فناوری در ابعاد مختلف محصول قریب 4 دهه ایستادگی انقلاب است که دنیا را خیره کرده که چگونه یک انقلاب بدون وابستگی به کسی یا کشوری در عرصه علم و دانش و هوافضا به این اندازه پیشرفت داشته است، آن هم با وجود مخالفت‌ها و تحریم‌های زیاد.

سعیدی در این ارتباط خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای توانست فرضیه مارکس را باطل کند. مارکس می‌گفت که دین افیون ملت‌هاست، اما امام راحل معتقد بود که دین می‌تواند منشاء بزرگترین انقلاب‌های تاریخ شود و امروز نیز بیداری اسلامی محصول حرکت امام و تداوم این حرکت توسط رهبری انقلاب است و خیزش‌های منطقه‌ای و جهادگونه ملت‌ها نیز محصول اندیشه و تئوری حضرت امام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امام خمینی تاثیر شگرفی در عرصه بین‌المللی داشته است، گفت: انقلاب در عرصه بین‌المللی در تقابل با هیمنه و هژمونی آمریکا، تقابل با نظام سلطه را داشته که یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نیز همین بوده است. همه ملت‌ها می‌دانند که راسخ‌ترین و صالح‌ترین رهبری انقلاب که از مظلومین‌ دفاع کند و در برابر ظالمین می‌ایستد، رهبر انقلاب اسلامی است. بنابراین یک انقلاب تام و تمام با تاثیر منطقه‌ای و بین‌‌المللی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: حتی انقلاب الجزایر که یک میلیون شهید داد، ولی 2، 3 روز اسلام در این کشور نتوانست حکومت کند در مقابله با انقلاب اسلامی تاثیر کمتری داشت. حتی انقلاب مصر هم که ما شاهد سالگرد آن هستیم، می‌بینیم که امروز مصادره شده و کسانی در عرصه حکومت مصر هستند که در گذشته در دستگاه‌های قبلی هم ایفای نقش می‌کردند.

به گفته سعیدی، انقلاب اسلامی از سالم‌ترین، موفق‌ترین و قوی‌ترین انقلا‌ب‌های معاصر به شمار می‌رود و دستاوردهایش حیرت‌آور و تعجب‌برانگیز است.

انقلاب اسلامی در برابر کدخدامنشی آمریکا ایستاد

حجت‌الاسلام علی سعیدی در ادامه به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست خبری پاسخ داد و در خصوص علت دشمنی‌ها و هجمه‌ها علیه انقلاب گفت: دشمنی‌ها علیه هر انقلابی تابعی از گستره و عمق آن انقلاب است. بعضی انقلاب‌ها ماهیت اقتصادی، فرهنگی، آزادیخواهی و ... دارند، اما آن انقلابی که جامعیت دارد استکبارستیز و استبداد زداست و با استعمار و استبداد مقابله می‌کند، طبیعی است که طیف گسترده‌ای از مخالفت‌ها را به همراه داشته باشد. انقلاب اسلامی هم با استبداد داخلی مقابله کرد و هم با استثمار. بنابراین یکی از انقلاب‌هایی که مستقیما در برابر کدخدامنشی، سلطه‌گری و هژمونی و تمامیت‌خواهی آمریکا ایستاد، انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه خانم کلینتون وزیر خارجه آمریکا گفته بود که من هر جا می‌روم نفوذ ایران را می‌بینم، گفت: دشمنان ما متوجه نفوذ ایران در آمریکای لاتین هستند و از این موضوع نگرانند و این عقبه انقلاب اسلامی را می‌رساند که هم در شعار و هم در عمل توانسته با استکبارستیزی مقابله کند و عمق این مخالفت‌ها در ماهیت و جوهره انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که پس از توافق ژنو برخی‌ها اعتقاد دارند که ماهیت ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران کاهش پیدا کرده و ایران به مانند قبل با آمریکا مقابله نمی‌کند، گفت: ممکن است که دشمن از تبلیغات خود چنین هدفی را دنبال کند که روحیه استکبارستیزی ایران در منطقه رو به کاهش است، ولی قطعا در نگرش رهبری انقلاب و مسئولین نظام این نیست که بخواهند از مواضع اصولی و مبنایی که حضرت امام (ره) و رهبری معظم تعیین کرده‌اند، عدول و عقب‌نشینی کنند. اما عرصه تقابل متفاوت است. گاهی مصلحت ایجاب می کند که اهداف به شکل مذاکره و دیپلماسی پیش ببریم.

" دیپلماسی قواعد و قوانین مخصوص خود را دارد و مسئولین ما باید هوشیاری و دقت لازم را داشته باشند تا در حین اینکه اهدافمان را  پیش می‌بریم در عرصه دیپلماسی سعی کنیم کوچکترین خدشه‌ای به خطوط قرمز و اصول ما وارد نشود. چرا که ممکن است دشمن به دنبال کاهش نفوذ بین‌المللی و منطقه‌ای ایران باشد و مبادا تعامل در عرصه دیپلماسی بر عرصه حضور ما در اندیشه‌ها و افکار عمومی در منطقه لطمه‌ای وارد کند."

سعیدی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعامل سپاه پاسداران با دولت نیز گفت‌: تعامل ما با دولت در چارچوب اصول، قواعد و تدابیری است که به این روند خود ادامه می‌دهیم و همانگونه که فرمانده محترم سپاه گفته است، هر کجا دولت نیاز به کمک داشته باشد سپاه مذایقه نخواهد کرد. گرچه متاسفانه حجم زیادی از تبلیغات دشمن بر روی فعالیت‌های اقتصادی سپاه متمرکز شده است

"من لازم می‌دانم دو نکته در این باره مطرح کنم؛ نخست اینکه پروژه‌های سپاه محدود به پروژه‌های ملی و آن مواردی که بخش خصوصی توان ورود به آن را ندارد می‌شود. دوم اینکه هدف اصلی از ورود به پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی نیست، چه بسا در خیلی از پروژه‌ها مدتها طول می‌کشد که دولت هزینه آن را پرداخت کند و حتی در برخی جاها به جای پول مراکز و یا موسساتی را در اختیار سپاه گذاشته است. بنابراین هدف کسب درآمد نبوده و نیست بلکه حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه است."

وی افزود: وقتی دو شرکت توتال و شل از پروژه‌های اصلی و ملی دست می‌کشند، اینجا باید موسسه و نهادی شانه‌اش را زیر بار قرار دهد تا ذره‌ای به حرکت انقلاب لطمه وارد نشود و این حرکت، حرکت استراتژیک و راهبردی سپاه است، نه درآمدزایی.

به گفته وی، ورود سپاه به پروژه‌ها مشروط به شروطی است که سپاه به همه آن شرایط عمل می‌کند. پروژه‌های در دست انجام نیز در راستای توافقات انجام شده صورت می‌گیرد که همه اینها نقش خدمت‌رسانی به مردم را دارند. سپاه سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در کارهای عمرانی در مناطق محروم از جمله مدرسه‌سازی، پل‌سازی، سدسازی و آسفالت جاده‌ها کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی با وجود توافق ژنو همچنان از زبان تهدید نظامی علیه کشورمان استفاده می‌کنند و آمادگی سپاه در برابر این تهدیدات را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: جنگ ما با نظام سلطه و نظام استکبار جنگ نامتقارنی است، اما آن چیزی که جنگ نامتقارن را متوازن می‌کند و متوازن کرده، عنصر معنویت و انگیزه و اراده قوی است. عنصر معنویت از نظر قرآن، عنصری است که بسیار تاثیرگذار در معادلات نبرد است.

سعیدی افزود: تجربه چندین باره اثبات کرده است که نبرد نامتوازن با وجود عنصر معنویت به نبردی متوازن تبدیل شده است. اگر معنویت و انگیزه قوی در اصل ماجرا باشد قویترین و گسترده‌ترین سلاح‌ها هم نمی‌تواند بر آن فائق آیند. اولین تجربه در این زمینه به صدر اسلام بر می‌گردد که دشمن با اینکه تجهیزات زیادی داشت، اما در برابر جبهه حق اکثرا شکست خورده بود. تجربه دوم دفاع مقدس بود؛ آمریکایی‌ها، شوروی‌ها به همراه ارتجاع منطقه از صدام مخلوع حمایت می‌کردند، اما کفه ترازو به نفع ملت ایران تمام شد و این عنصر معنویت بود که نبرد نامتقارن را متوازن کرد.

وی پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر ارتش قدرتمند لبنان را تجربه سوم عنوان کرد و گفت: بحث ما این است که امروز آمریکایی‌ها از انگیزه و معنویت نیروهای مسلح ما خبر دارند و من به عنوان نماینده ولی‌فقیه در سپاه که مسئولیت بخش عمده‌ای از معنویت را برعهده دارم، اعلام می‌کنم که شرایط ما امروز برای ایستادگی مقابل هر نوع حمله و هجمه‌ای از نظر زمانی قوی‌تر و آماده‌تر است و جوانان امروز همان انگیزه جوانان اولیه سپاه را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: توان نظامی را فرماندهان نظامی می‌گویند، اما بنده به عنوان مسئول امور فرهنگی در سپاه عرض می‌کنم که آن چیزی که می‌تواند جبهه ما را در برابر جبهه دشمن توفق و برتری دهد و به پیروزی رساند عنصر معنویت است که از هر زمانی بیشتر آن را داریم. آنچه که آمریکایی‌ها می‌گویند و می‌فهمند که تنها عنصر برتری تجهیزات نظامی و ادوات جنگی نیست بلکه عنصر اراده و معنویت نیز تاثیرگذار است که در ما وجود دارد و در دشمن نیست. ما جبهه حق هستیم و معتقدیم پیام‌آوران مردم مظلوم جهان هستیم. پاسداران امروز خود را در جبهه حق می‌دانند و رسالت پاسداری از انقلاب را برعهده دارند تا این امانت الهی را سالم به صاحب خود برسانند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه سپاه دو عرصه مهم را پوشش می‌دهد که یک عرصه آن داخلی است و مجموعه‌ای از پاسداران و بسیجیان را در بر می‌گیرد که ارتباط مستقیم با مجموعه سپاه دارند گفت: عرصه دوم، عرصه جامعه است. مردم ما هستند که در کوی و برزن در محیط دانشگاه و حوزه مشغول تدبیر، کار، تلاش و خدمت رسانی هستند و در همه اقشار جامعه حضور فیزیکی دارند تا در حد توان بتواند زمینه را برای پیشبرد اهداف انقلاب مهیا کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت‌های سپاه در عرصه‌ بین‌المللی در جهت صیانت از اهداف انقلاب نیز گفت: در حوزه بین‌الملل آنچه که هست مربوط به نیروی قدس سپاه است و قبلا نیز بیان شده است. سپاه در عرصه دفاع از مظلومین، مستضعفین جهان و در جهت تقویت بنیه دینی و معنوی، بصیرت‌افزایی، اطلاع‌رسانی و شناساندن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان به وظیفه خود عمل می‌کند در این زمینه دشمن احساس نگرانی و خطر می‌کند و بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای ما را قطع کرده‌اند تا نگذارند صدای نظام و انقلاب به اروپا و دنیا برسد.

خبرنگاری از حجت‌الاسلام سعیدی پرسید که آیا رئیس جمهور اخیرا درخواست جدیدی از سپاه مبنی بر کمک اقتصادی به دولت داشته‌ است یا خیر، تصریح کرد: مورد خاصی نبوده است. حیطه و ورود سپاه مشخص است و در مواردی که ضرورت ایجاب کند، وارد می‌شود و در مواردی که مصلحت است وارد می‌شود. ورود سپاه به ماموریت‌ها نیز سازوکار خاص خودش را دارد. حجم ماموریت‌های سپاه بسیار زیاد است و ورود به ماموریت فوق‌العاده نیز نیازمند تصویب، بحث و طرح است که باید چرخه لازم خود را پشت سر بگذارد.

وی تصریح کرد: بجز آن صحبتی که آقای روحانی در جمع فرماندهان مطرح کردند، درخواست دیگری از سوی ایشان نداشتیم. به جز بحثی که وزیر کشور در جهت همکاری بسیج و اقشار مردم برای مقابله مستقیم با پدیده مواد مخدر و موضوعات فرهنگی مد نظر داشته‌اند صحبت دیگری مطرح نبوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نشست ژنو 2 و حل بحران سوریه گفت: معلوم بود که ژنو نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت، بنابراین آنچه که سرنوشت سوریه را تعیین می‌کند همان اراده مردم و دولت سوریه در ایستادگی و مقاومت است.

سعیدی افزود: در طول چند سال اخیر نظام سلطه برای تغییر نقشه خاورمیانه 5 جنگ از جمله جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه، جنگ 8 روزه، جنگ عراق و اکنون جنگ سوریه را به راه انداخته است.استکبار در سوریه اهداف زیادی در سر دارد و برخی متاسفانه در داخل کشورمان نیز متوجه نیستند که اهداف پشت پرده سقوط نظام سوریه چیست و چه معادلاتی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دستیابی به هدف دولت انتقالی در نشست ژنو 2 امکان‌پذیر نیست تصریح کرد: ملت، دولت و ارتش سوریه قطعا اگر به مقاومت خود ادامه دهند اروپا، آمریکا و همپیمانانشان را وادار خواهند کرد که حکومت سوریه را بپذیرند. پدیده سقوط دولت سوریه به پایان رسیده و تنها راه حل مذاکره است که اگر مقاومت ادامه داشته باشد به طور طبیعی جبهه مقابل ناچار به عقب‌نشینی و امتیاز‌دهی خواهد بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
خیلی از كسانی كه با ورود سپاه به پروژه های اقتصادی مخالفت میكنند بخاطرمنافعی است كه ازدست میدهند.البته اگرسپاه فقط در پروژه هایی ملی مثل نفت وپتروشیمی واردمیشد بسیاربهتربود . پروژه های عادی مثل سدسازی وراه سازی وغیره .... كارهایی هستندكه بقیه شركتهای خصوصی وجهاد بهتروكم حاشیه تر انجام میدن .
حسام
United States
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
اقتصاد مقاومتی را با یستی یك طرح انقلابی برای پیشرفت و جلوگیری از ركود اقتصادی كشور نامید. سئوال چرا 15%، چرا برای كاهش هزینه تولید؛ سود بانكی 10% تعیین نگردید؟ آیا هدف كمك به اقتصاد كشور و كاهش تورم نیست؟ یا اینكه هدف رونق دادن به فعالیت های سوداگری كشور می باشد!! و هدف برای كسب بهره از قشر تولید كننده می باشد. دوم، چرا در این طرح صحبتی از دوران مشاركت و دوران تنفس برای هر متقاضی تولید لحاظ نشده و لذا می توان گفت كه این طرح مشكل آفرین برای مردم خواهد شد و فقط پرداخت سود بانكی توسط مردم و ورشكستگی نتیجه خواهد داد.

نیازمندی ها