گزیده عناوین روزنامه های صبح روز شنبه

تهدید تازه آمریکا علیه ایران

روزنامه صبح امروز-شنبه-در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛ «استارت زودهنگام کارگزاران و مشارکت برای انتخابات 94»، «دعوت روحانی از سرمایه‌گذاران جهانی»،«با سه کارت زرد هیچ وزیری استیضاح نمی‌شود»،«خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند» و «تهدید تازه آمریکا علیه ایران» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۳۸۷۸۰
تهدید تازه آمریکا علیه ایران

 کیهان:تهدید تازه آمریکا علیه ایران

رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس داووس تاکید کرد ما در ایران تمامی برنامه‌های خود را مطابق اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهیم.

حسن روحانی که چند روزی است به منظور سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد به سوئیس سفر کرده در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌های بین‌المللی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که علی‌رغم مشکلات گسترده در منطقه، ثبات کامل داشته و بر مبنای مردم‌سالاری اداره می‌شود، گفت: ایران که همواره نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته، امروز به طور گسترده‌تری در مسائل حضور داشته و نقش بیشتری را ایفا می‌کند.

روحانی گفت: نباید تنها به دنبال سود در صنعت تبلیغات و رسانه باشیم، بلکه همه باید در کنار نفع اقتصادی، آرمان‌های انسانی از قبیل عدالت، مبارزه با افراطی‌گری در جهان و تروریسم و نزدیکی شرق و غرب را مدنظر قرار داده و به دنبال نفع پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز نقش خود را به طور گسترده در منطقه ایفا می‌کند، گفت: اگر در ژنو حضور نداریم، اما در عین حال در قبال مردم سوریه و کشتاری که صورت می‌گیرد،‌خود را مسئول دانسته و کمک‌های انسان‌دوستانه دارویی و غذایی به مردم این کشور می‌کنیم.

روحانی تاکید کرد: ما راه‌حل نهایی در سوریه را مذاکره معارضین و دولت می‌دانیم تا بتوانند به توافقی رسیده و شرایط را برای برگزاری انتخاباتی آزاد مهیا کنند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لغو تحریم‌ها علیه ایران چه میزان در اینکه ایران بتواند طی 10 سال آینده جزو اقتصادهای برتر دنیا باشد، تاثیر دارد، گفت: در ایران زمینه‌های بسیاری برای رشد و توسعه وجود دارد، منابع عظیم نفت و گاز ایران و معادن بسیار غنی،  ظرفیت و قدرت بالایی را بوجود خواهد آورد، علاوه بر اینکه ایران در چهارراهی قرار گرفته که می‌تواند، بهترین خط ارتباطی ریلی، جاده‌ای و انتقال لوله نفت و گاز در منطقه باشد. ایران بهترین مسیر است برای اینکه آسیای مرکزی را به آب‌های آزاد وصل کند، همچنین ایران دارای سرمایه نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص است و نیز مراکز تحقیقاتی بسیاری در ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد شرایط بسیار استثنایی دارد و جزایر بسیاری در خلیج‌فارس دارد که می‌تواند به مناطق آزاد تجاری و سیاسی تبدیل شود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تحریمی که علیه ایران صورت گرفت، مطمئنا نمی‌تواند ادامه پیدا کند، چرا که به ضرر هر دو طرف بوده و راه به جایی نمی‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت شما مطالعه کرده است که تاثیر رفع تحریم‌ها در بهبود شرایط اقتصادی چیست؟ گفت: ما در شرایط تحریم در دولت جدید توانستیم رشد اقتصادی منفی حدود 6 درصد را کاهش داده و آن را تا پایان سال به نقطه صفر می‌رسانیم و این در حالی است که تحریم‌ها از بین نرفته و لغو نشده است، پیش‌بینی‌های ما بر آن است که ما در طول 4 سال آینده به رشد 7 درصدی در اقتصاد برسیم که البته اگر تحریم‌ها برداشته شود این رقم بیشتر نیز خواهد شد. روحانی گفت: ما در ایران تمامی برنامه‌های خود را تحت قالبی به عنوان اقتصاد مقاومتی انجام داده و مطابق با آن عمل می‌کنیم، اما در عین حال برداشته شدن تحریم، تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ایران قصد ایجاد رابطه با اسرائیل را خواهد داشت گفت: ما نسبت به اسرائیل نظرات روشنی داریم. ما ظلم و تجاوزی را که امروز در منطقه توسط این رژیم صورت می‌گیرد، نمی‌پذیریم و این قابل قبول نیست که آوارگان فلسطینی از کشور خودشان بیرون رانده شدند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی روزانه دیگر کشورها و ملت‌ها را تهدید می‌کند، گفت: البته جمهوری اسلامی ایران هیچ هراسی از این تهدیدها ندارد و می‌داند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آنها را عملیاتی کند؛ مسیر رژیم صهیونیستی مسیر تجاوز است و نمی‌تواند محقق شود. وی درپاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا جمهوری اسلامی ایران به سمت استفاده از انرژی هسته‌ای گام برداشته، گفت: انرژی هسته‌ای و استفاده آن در جهان همراه با مشکلاتی بوده اما بهرحال یک انرژی پاک محسوب می‌شود. در ایران شورای عالی انرژی که در این خصوص تصمیم‌گیرنده است 15 سال پیش تصویب کرده بود که 7 هزار مگاوات برق هسته‌ای باید در ایران استفاده شود و پس از آن مجلس شورای اسلامی این رقم را تا 20 هزار مگاوات تعیین کرد. رئیس جمهور ادامه داد: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا از این انرژی استفاده می‌شود و ایران جزو کشورهایی است که می‌خواهد تحت‌نظر کامل آژانس از این انرژی استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا عزم جدی برای رابطه با آمریکا وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما مسائل و مشکلات زیادی با یکدیگر داریم و آنها در همین موضوع اخیر هسته‌ای ایران نیز متناقض عمل کردند و تصویرهای غیرقابل قبولی را از توافق ارائه دادند.

روحانی با بیان اینکه در مذاکره دو هدف وجود دارد، یکی موضوع هسته‌ای و دیگری ایجاد اعتماد متقابل بین ایران و غرب و قدرت‌های بزرگ تصریح کرد: نحوه عمل آمریکا آنطور نبود که مورد قبول ما باشد.

روحانی تصریح کرد: برخی به اشتباه از حل مسئله هسته‌ای ایران نگرانند در حالی که این به نفع ثبات و صلح منطقه‌ای است و ما امیدواریم که آمریکا در مرحله بعدی مذاکرات با جدیت وارد شود و اگر این کار انجام شود باعث می‌شود که همه با هم در مسیر اقدامات دیگر از جمله مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به آلودگی‌های زیست‌محیطی همکاری کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: همه باید به‌گونه‌ای کار کنیم که توسعه پایدار داشته باشیم.
روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظر ایران در مذاکرات سوریه این است که بشار اسد باید در هر انتقال قدرتی حضور داشته باشد، یا به راه‌حل‌های متفاوتی می‌‌اندیشد؟ گفت: امروز متاسفانه به موضوع سوریه با یک خطای استراتژیک نگاه می‌شود، در حالی که اولویت اصلا موضوع انتقال قدرت در این کشور نیست، بلکه پایان خونریزی و بیرون کردن تروریست‌ها از سوریه در مرتبه اول اهمیت قرار دارد و ابتدا باید محیط سوریه امن و تروریست‌ها بیرون بروند و این کار تنها در حیطه قدرت دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فراهم کردن زمینه برای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه بسیار مهم است، گفت: امروز تروریست‌هایی که در سوریه تجمع کردند برای سایر کشورها خطرناک هستند چرا که آنها دارای افکاری افراطی هستند که نمی‌توان با این افکار زندگی کرد.

گفت‌وگو با سی‌ان‌ان
«حسن روحانی» همچنین در مصاحبه با شبکه س‌ان‌ان بار دیگر تحریم‌ها علیه ایران را غیرقانونی خواند و گفت ایران از تهدیدات نمی‌هراسد.

وی در مورد تلاش جمعی از سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت: «تحریم‌ها پیش و بیش از هر چیز غیرقانونی هستند. کنگره‌ای که ادعای قانونگذاری دارد، نباید از قوانین بین‌المللی تخطی کند.»

رئیس‌جمهور ایران افزود: «این تحریم‌ها نهایتا به تضعیف «ان‌پی‌تی»، تضعیف قوانین و مقررات بین‌المللی منجر می‌شود. هیچ کشوری نمی‌تواند برای کشوری دیگر تصمیم‌گیری کند.»
وی ادامه داد:‌«ما از تهدیدات نمی‌هراسیم زبان تهدید در مورد ایران بی‌اثر است. زمانی که آنها با مردم ایران سخن می‌گویند باید زبانی قانونی و لحنی محترمانه را برگزینند... این به نفع منطقه ما و همچنین دیگر کشورهاست.»

روحانی با بیان اینکه بی‌اعتمادی ایران به آمریکا بسیار ریشه‌دار و عمیق است، گفت:‌ «با توجه به سیاست‌های دولت‌های مختلف آمریکا در 30 سال گذشته»، افکار عمومی مردم ایران «بسیار نگران است» و به آمریکا «اعتماد ندارد.»

وی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای اکنون به بخش جدانشدنی از افتخار ملی ایران تبدیل شده ، گفت ایران «تحت هیچ شرایطی» هیچ یک از سانتریفیوژهای کنونی خود را اسقاط نمی‌کند.

در جمع مدیران نفتی جهان
روحانی همچنین در جمع تعدادی از مدیران شرکت‌های نفتی جهان گفت: فرصت‌ها در ایران بسیار فراوان و ریسک‌ها و هزینه‌ها بسیار پایین است.

وی افزود: وزارت نفت ایران بازنگری مدل و ساختار قراردادهای بالادستی نفت را در دستور کار خود دارد. مهمترین اهدافی که در این بازنگری دنبال می‌شود عبارتست از:
-رفع هرگونه موانع فنی، مالی و حقوقی در چارچوب قواعد پذیرفته شده بین‌ا‌لمللی برای توسعه و گسترش همکاری‌های صنعت نفت ایران با شرکت‌های بزرگ نفتی
- جلب همکاری‌های شرکت‌های نفتی بین‌المللی و مشارکت آنها در فرآیند اکتشافات و توسعه میادین، خصوصاً طرح‌های افزایش بازیافت در میادین بزرگ نفتی ایران و نیز توسعه این مشارکت‌ها در همه مناطق خشکی و دریایی شامل همکاری‌های فنی، مالی و مدیریتی
- انتقال فناوری‌های مدرن به بخش‌های اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز کشور و ارتقاء ظرفیت‌های داخلی با هدف ورود همراه و یا مستقل شرکت‌های عملیاتی ایرانی به بازارهای بین‌المللی.


روحانی گفت: وزارت نفت ایران درصدد است تا برای دریافت نظرات شرکت‌های نفتی جهان و صاحب‌نظران این صنعت، ساختار جدید قراردادهای نفتی خود را در همایشی بین‌المللی، طی ماه‌های آتی به بحث و هم‌اندیشی بگذارد. در این ارتباط، مدل همکاری‌های درازمدت، سازماندهی مشترک عملیات اکتشاف و توسعه و البته دریافتی متناسب با ریسک‌هایی که شرکت‌ها پذیرا می‌شوند، منظور خواهد شد.

سخنرانی در اجلاس داووس
رئیس جمهور در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس هم شرایط جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران را تشریح کرد.

روحانی گفت: اقتصاد ایران، بنیه و ظرفیت آن را دارد که ظرف سه دهه‌ آینده در زمره ده اقتصاد اول دنیا قرار گیرد؛ و این هدفی است که در کلان برنامه‌ریزی اجتماعی، اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی در پی آن بوده، و برای تحقق آن، قصد جدی دارم که همه پی‌ریزی‌های لازم در مدتی که مسئولیت دولت را بر عهده دارم، انجام، و همه موانع سیاسی و اقتصادی عمده را مهار و مرتفع نمایم. روشن‌تر بگویم، من اقتصاد ایران را نزدیک‌ترین، همگون‌ترین، و با ظرفیت‌ترین اقتصاد به اقتصادهای موفق نوظهور می‌بینم، و آینده را همراه و در کنار آنها، ترسیم می‌کنم.
وی افزود: کسانی که تحت تاثیر القائات تبلیغاتی، هنوز تصور می‌کنند که ایران به دنبال اعمال قدرت از طریق ایجاد رعب و تهدید، و یا دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای است، با قاطعیت و صراحت اعلام می‌کنم که: «سلاح هسته‌ای و توسل به زور، هیچ جایگاهی، در راهبرد کلان امنیت ما نداشته، و ایران، هیچ انگیزه‌ای برای چنین گرایشی ندارد.»

حسن روحانی ادامه داد: آنچه که در مذاکرات اخیر به دست آمد، نتیجه اراده‌ای بود که دو طرف اصلی این نزاع، برای نیل به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین، نشان دادند. طرف مقابل، پس از 10 سال تاکید و اصرار بر موضعی غیرمنطقی و ناصحیح، در نهایت به این نتیجه رسید که ملت ایران، تحت هیچ شرایطی، از حقوق خود در دست‌یابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای، صرف‌نظر نخواهد کرد؛ و تداوم بدبینی‌ها، و اعمال و تشدید تحریم‌ها، جز هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم برای همه طرف‌های درگیر، حاصلی نخواهد داشت.

روحانی در پایان سخنانش در اجلاس داووس گفت: جمهوری اسلامی ایران، آمادگی دارد با تکیه بر ذخایر بی‌نظیر انرژی خود، در یک همکاری مستحکم، بر اساس اصل منافع متقابل، در تامین امنیت انرژی جهانی مشارکت سازنده کند و نهادسازی قابل اعتماد، برای مشارکت بلند مدت را آغاز کند.
رئیس‌جمهور همچنین پس از این سخنان در گفت‌وگو با «کلاوس شوآب» دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشت: ایران اراده قوی و تصمیم جدی دارد تا در برنامه هسته‌ای به توافق جامع و همه‌جانبه با 5+1  دست یابد و من مانعی را پیش روی این راه نمی‌بینم. از طرف ایران این اراده قوی و جدی است. جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و هیچ گاه مردم ایران فناوری بومی صلح‌آمیز خود را کنار نخواهند گذاشت.

وی در پاسخ به سوال شوآب مبنی بر اینکه البته انرژی هسته‌ای استفاده‌های دوگانه‌ای دارد، به نگرانی‌ها در این زمینه چه پاسخی دارید؟ گفت: ایجاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای آن بود که کشورها بتوانند فعالیت صلح‌آمیز زیر نظر آژانس داشته باشند تا برای دیگران نگرانی به وجود نیاید. بنابراین ما همه مقررات بین‌المللی را بدون استثنا در زمینه فناوری هسته‌ای پذیرفته و اجرا می‌کنیم و وقتی فعالیت‌های ایران تحت نظارت آژانس و در چارچوب قواعد است، مثل سایر کشورهایی که فناوری صلح‌آمیز دارند، این کاربردهای دوگانه که شما می‌گویید برای همه کشورهایی است که فناوری صلح‌آمیز دارند و امروز بیش از 40 کشور هم توان دارند و هم دارند غنی‌سازی می‌کنند. ایران در این زمینه تبعیض را نخواهد پذیرفت، اما همه مقررات بین‌المللی و نظارت آژانس را کاملا می‌پذیرد و به آن عمل می‌کند.

دیدار با مقامات کشورهای مختلف
حسن روحانی همچنین در حاشیه اجلاس داووس با مقامات تعدادی از کشورهای جهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

از جمله این مقامات می‌توان به روسای جمهور سوئیس و آذربایجان، نخست‌وزیران هلند و ژاپن و رئیس کمیسیون اروپایی اشاره کرد.

در همین راستا یک روزنامه سوئیسی هم ساعتی پس از دیدار روسای جمهور ایران و سوئیس مدعی شد که کشورش تحریم‌ها علیه ایران را لغو می‌کند.

عربستان و قطر حامی تروریسم‌اند
روحانی همچنین در گفت‌وگو با شبکه آرتی‌اس درباره مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو2 گفت: «من تردیدهای زیادی دارم که این کنفرانس بتواند به نتایج خود دست یابد.» وی همچنین عربستان سعودی و قطر را متهم کرد که برای افزایش نفوذ خود در خاورمیانه از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند.

برداشته، گفت: انرژی هسته‌ای و استفاده آن در جهان همراه با مشکلاتی بوده اما بهرحال یک انرژی پاک محسوب می‌شود. در ایران شورای عالی انرژی که در این خصوص تصمیم‌گیرنده است 15 سال پیش تصویب کرده بود که 7 هزار مگاوات برق هسته‌ای باید در ایران استفاده شود و پس از آن مجلس شورای اسلامی این رقم را تا 20 هزار مگاوات تعیین کرد. رئیس جمهور ادامه داد: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا از این انرژی استفاده می‌شود و ایران جزو کشورهایی است که می‌خواهد تحت‌نظر کامل آژانس از این انرژی استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا عزم جدی برای رابطه با آمریکا وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما مسائل و مشکلات زیادی با یکدیگر داریم و آنها در همین موضوع اخیر هسته‌ای ایران نیز متناقض عمل کردند و تصویرهای غیرقابل قبولی را از توافق ارائه دادند.

روحانی با بیان اینکه در مذاکره دو هدف وجود دارد، یکی موضوع هسته‌ای و دیگری ایجاد اعتماد متقابل بین ایران و غرب و قدرت‌های بزرگ تصریح کرد: نحوه عمل آمریکا آنطور نبود که مورد قبول ما باشد.

روحانی تصریح کرد: برخی به اشتباه از حل مسئله هسته‌ای ایران نگرانند در حالی که این به نفع ثبات و صلح منطقه‌ای است و ما امیدواریم که آمریکا در مرحله بعدی مذاکرات با جدیت وارد شود و اگر این کار انجام شود باعث می‌شود که همه با هم در مسیر اقدامات دیگر از جمله مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به آلودگی‌های زیست‌محیطی همکاری کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: همه باید به‌گونه‌ای کار کنیم که توسعه پایدار داشته باشیم.
روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظر ایران در مذاکرات سوریه این است که بشار اسد باید در هر انتقال قدرتی حضور داشته باشد، یا به راه‌حل‌های متفاوتی می‌‌اندیشد؟ گفت: امروز متاسفانه به موضوع سوریه با یک خطای استراتژیک نگاه می‌شود، در حالی که اولویت اصلا موضوع انتقال قدرت در این کشور نیست، بلکه پایان خونریزی و بیرون کردن تروریست‌ها از سوریه در مرتبه اول اهمیت قرار دارد و ابتدا باید محیط سوریه امن و تروریست‌ها بیرون بروند و این کار تنها در حیطه قدرت دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

کیهان

-تهدید تازه آمریکا علیه ایران /روحانی:ترسی نداریم
-استارت زودهنگام کارگزاران و مشارکت برای انتخابات 94
-احداث شهرستان جدید در حریم تهران ممنوع شد
-کنفرانس ژنو 2 یک قدم تا شکست

خراسان

-ظریف: تفسیر آمریکا درست نیست هیچ سانتریفیوژی را برنمی‌چینیم
-دردسرهای ورود یک دستگاه آمبولانس به کشور
-رمزگشایی از 2 جمله روحانی و ظریف
-دعوت روحانی از سرمایه‌گذاران جهانی

جمهوری اسلامی

-روابط ایران و اروپا با اجرای توافقنامه ژنو به حالت عادی بر می گردد
-واکنش مثبت رهبران کشورها و افکار عمومی جهان به سخنان دکتر روحانی
-بانک مسکن اعتبار طرح های نیمه تمام را پرداخت می کند

آفرینش

-آخرین مهلت ثبت‌نام رشته‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد
-پاسخ هوشمندانه ظریف به «سی ان ان» درباره جاسوس آمریکایی
-عده‌ای اصرار دارند بین مجلس و دولت اختلاف بیندازند
-آمریکا بازنده اصلی اجلاس ژنو 2

آرمان

- با سه کارت زرد هیچ وزیری استیضاح نمی‌شود
-نقش اجلاس داووس در سیاست خارجی ایران
-سریال احضار وزرا ادامه دارد
-خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند

سیاست روز

-پیش‌بینی ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه هدفمندی برای سال ۹۳
-آنها چشمِ دیدنِ مدیریت جهادی را ندارند
-غایب بزرگ، آمریکا را تحقیر کرد
-سوریه بر سر آمریکا آوار شد

ایران

-اعلام سیاست درهای باز ایران از تریبون داووس
-رفع موانع گردشگری میان ایران و اسپانیا
-بازار ارز و سکه وارد مرحله آرامش شد
-مشروطه پروژه ای ناتمام

جام جم

-دعوت رییس جمهور از سرمایه گذاران خارجی
-مناظره کارشناسان بر سر قیمت بنزین
-کشتی فرنگی ایران غافلگیر شد
-مسابقه مرگ در بزرگراه حکیم

حمایت

-درهای اقتصاد ایران به روی سرمایه گذاران باز است
-نبود نظارت، علت اصلی ایجاد تخلف‌های بزرگ
-بنزین؛ عامل اصلی افزایش آلودگی هوا؟
-سازوکار دریافت و انتقال پروانه کسب

دنیای اقتصاد

-دعوت از سرمایه گذاران خارجی
-بورس به دنبال نقطه تعادل
-افول جذابیت اقتصاد چین
-تضعیف دلار،تقویت طلا

تهران امروز

-نشست اعضای شورای شهر به سیاست بازان
-پیشنهاد افزایش 82 درصدی قیمت انرژی
-ایران و بحران سوریه بعد از ژنو2
-ناکامی مخالفان مدیریت جهادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها