جام جم سرا: بر اساس انچه سی بیاس نیوز گزارش کرده، پایگاه اینترنتی iSeeCars که به گردآوری و تحلیل اطلاعاتی در باره خودرو میپردازد بتازگی عنوان کرده زنها و مردهای آمریکایی به یک اندازه خودروهای ون و هیبریدی میخرند اما با تحلیل عادتهای وبگردی و جستوجوهای کاربران به تفکیک جنسیتشان مشخص شده که زنان دو برابر مردان برند کیا را جستوجو میکنند و ۶۷ درصد بیشتر از مردان برند هیوندایی میخرند. همچنین مردان آمریکایی ۷ درصد بیشتر از زنان، خودروهای آمریکایی میخرند. در مورد برندهای آلمانی مردان و زنان هم اندازه و شبیه به هم رفتار میکنند. به نظر میرسد برخلاف انتظار مردان کمی بیشتر از زنان به خودروهای سبزتر (منظور کم آلایندهتر) رغبت دارند. حداقل جستوجو برای خودروهای الکتریکی در مردان دو برابر زنان است، همچنین جستوجو برای خودرو با موتور دیزلی در مردان ۲/۵ برابر زنان است. با این حال این باور که مردان به دنبال خودروهای پرسرعت و پرشتابتر هستند چندان بیراه نیست و آمارها در این مطالعه هم بر این تمایل و عادت صحه میگذارد. مردان بیشتر از زنان خودروهای بالای ۴۵ هزار دلار را جستوجو میکنند و بیشتر از زنان خودروهای اسپورت میخرند.
در نهایت مدیر سایت آیسیکارز در مصاحبه با سی بیاس نیوز میگوید: مردان خودروهای سریع و پرزرق و برق میپسندند و به شتاب و سرعت اهمیت میدهند و زنان به دنبال این هستند که خودرو ارزش پول صرف شده را داشته باشد. سایت آیسیکارز اطلاعات خود را مستقیم از فروشندگان اینترنتی خودرو مثل ای بی موتورز به دست میآورد.
بر اساس این گزارش حتی با اینکه مردان خودروهای پرشتاب و پرسرعت را جستوجو میکنند نهایتا در معاملات خودرو این پول است که حرف آخر را میزند و هر خریداری متناسب با درآمد و پول موجود خود خرید میکند. |بهارنیوز|
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛