جزئیات جدید از نحوه آزادسازی دلارهای نفتی

تا 15 اسفند 1.5 میلیارددلار در حساب ایران

عراقچی: هزینه نظارت بر اجرای توافق ژنو را 1+5 می‌پردازد

در حالی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فوق‌العاده دیروز شورای حکام از دو برابر شدن بازرسان این نهاد در تهران خبر داد و پیش از این نیز اعلام کرده بود که هزینه بازرسی‌های آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دوره شش ماهه اجرای گام اول توافق ژنو به شش میلیون یورو بالغ می‌شود، معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که این هزینه از سوی 1+5 تامین خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۸۸

سیدعباس عراقچی، معاون وزیرامور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: 1+5 نسبت به تامین هزینه‌های نظارت و راستی‌آزمایی اجرای توافق ژنو به آژانس اطمینان‌ داده است که آن را تقبل کند. وی تاکید کرد: ایران برای نظارت آژانس هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد.

یوکیا آمانو در نشست شورای حکام از افزایش تعداد بازرسان این نهاد در ایران به موجب اجرای توافق‌نامه ژنو خبرداد و گفت: هنوز راه درازی برای رسیدن به یک توافق جامع برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران در پیش داریم.

ایران مواضع تحمیلی را نمی‌پذیرد

در همین حال خطیب نمازجمعه تهران گفت: موضع وزارت امور خارجه در مساله هسته‌ای همان موضعی است که ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همین پایه ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی مواضع تحمیلی را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر برچیده‌شدن تاسیسات هسته‌ای را خلاف توافق ژنو دانست و افزود: قرار بر همین است که دولت جمهوری اسلامی می‌گوید و آنچه که به غنی‌سازی بالاتر از 5 درصد محدود می‌شود و اورانیوم 20 درصد اکسید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها